بجنورد - مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی گفت: به همت بانک پارسیان یک میلیارد ریال تسیهلات قرض الحسنه به بیماران سرطانی خراسان شمالی اعطا می شود.

سیدحمید حریری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در پی انعقاد تفاهم نامه انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی با مدیرعامل بانک پارسیان کشور، مقرر شد یک میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به بیماران سرطانی این استان اعطا شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته نیز چنین تفاهم نامه ای با بانک پارسیان منعقد شده بود، اظهار کرد: در گذشته نیز یک میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بانک به بیماران سرطانی استان پرداخت که قریب به ۵۰ بیمار از این تسهیلات بهره مند شدند.

حریری تصریح کرد: بیشتر بیماران سرطانی تحت پوشش این انجمن از قشر ضعیف و نیازمند جامعه هستند که با پرداخت این تسهیلات به تعدادی از این بیماران، بخشی از نیازهای آنان در تامین هزینه های درمانی، رفع میشود.

وی میزان تسهیلات پرداختی به هر بیمار را بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این میزان تسهیلات با اولویت بندی به بیماران نیازمند جراحی، پرتو درمانی، هزینه های دارویی و ... پرداخت می شود.

به گفته وی این تسهیلات بدون کارمزد و قسط  به صورت سه ساله است.

حریری افزود: انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی به ترتیب اولویت، بیماران را به بانک پارسیان معرفی و این افراد می توانند نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی خواستار حمایت بیشتر مسئولین و خیرین از بیماران سرطانی استان شد و گفت: اگر سایر بانک ها نیز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به بیماران سرطانی را در دستور کار خود قرار دهند، بیشتر مشکلات این بیماران رفع می شود.

وی تصریح کرد: برخی بانک ها تنها شعار وام قرض الحسنه سرمی دهند، اما عملا این تسهیلات را به افرادی که چندان نیازمند نیستند پرداخت می کنند؛ در صورتیکه بیماران سرطانی از همه افراد نیازمندتر هستند.