فیصل المقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه در مورد دور جدید گفتگوها برای حل بحران این کشور که قرار است در وین برگزار شود، گفت: همه طرف باید بدانند که در مورد تروریسم سازشی وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، المقداد گفت اولویت های کنفرانس وین باید ضرورت مبارزه با تروریسم و فرصت دادن به ملت سوریه برای حل مشکلات خود باشد.

وی تاکید کرد: هر کس به دنبال حل و فصل مسالمت آمیز در سوریه است باید حمایت خود از تمام گروه های مسلح را متوقف کند، یعنی اینکه ابتدا با تروریسم مبارزه کند و دوم به شهروندان فرصت دهد تا مشکلات خود را حل کنند.

دور اول گفتگوهای سوریه ۸ آبان با حضور ایران برگزار شد. بنابر اعلام مسئولان شرکت کننده در این گفتگوها بارزترین مسئله مورد توافق در مورد سوریه یکپارچه ماندن این کشور و تلاش برای آتش بس همه جانبه و نیز عمده اختلافات بر سر آینده بشار اسد رییس جمهور سوریه بود.

شرکت کنندگان در این گفتگوها با صدور بیانیه مشترک با اعلام این که همچنان اختلافات اساسی باقی است تاکید کردند: سوریه به صورت متحد و یکپارچه باقی بماند.

گفتنی است دور دوم این گفتگوها قرار بود جمعه این هفته در «وین» برگزار شود که ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق، از تعویق این گفتگوها خبر داد.