بجنورد – استاندار خراسان شمالی گفت: عوامل اجرایی و نظارت برانتخابات، حق حضور در ستادهای انتخاباتی نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی اکبر پرویزی ظهر امروز در مراسم افتتاح ستاد انتخابات استان گفت: تمامی اقدامات در جهت تقویت مشارکت مردم و حضور حداکثری در انتخابات بایستی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه رفتار مسئولان باید به گونه ای باشد که شائبه وجود هرگونه دخالت در انتخابات را از بین ببرد، افزود: رفتار صحیح و در چارچوب قوانین، از سوی همه مسئولان و به ویژه دست اندرکاران برگزاری انتخابات، زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو را بیشتر می کند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اظهار داشت: اگر فکر کنیم با دخالت ما رای مردم تغییر می کند این تصور اشتباهی است.

وی پرهیز از بحث اقوام، مذاهب، مسائل امنیتی، تقسیمات کشوری و سایر موارد اختلاف برانگیز را ازعوامل مهم ایجاد امنیت در استان و کشور دانست و تصریح کرد: باید از همه مواردی که به نوعی امنیت جامعه و آرامش مردم را خدشه دارمی کند، پرهیز کرد.

استاندار خراسان شمالی در خصوص پرداخت‌های مالی نمایندگان نیز افزود: هرگونه پرداخت انفرادی و جمعی توسط کاندیداهای احتمالی جرم محسوب می شود.

پرویزی تاکید کرد: رسانه ها و مسئولین در پیشگیری از بروز برخی ناهنجاری های اداری و بی اعتمادی در جامعه دقت و توجه لازم را داشته باشند.

نامزدهای انتخاباتی وعده‌های خارج از توان به مردم ندهند

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی و رئیس ستاد انتخابات استان نیز در جلسه این ستاد تاکید کرد: نامزدهای انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی وعده های خارج از توان به مردم ندهند.

محمد رحیم نوروزیان گفت: هیئت نظارت بر انتخابات، صرفا قانون و رضای خدا را در نظر بگیرند تا با کمترین مشکل، بهترین انتخابات را با حضور حداکثری مردم برگزار کنیم.

وی در خصوص آسیب شناسی پیرامون انتخابات افزود: در زمان بررسی صلاحیت ها از شایعات و جوسازی ها به شدت پرهیز شود تا در در اسفندماه امسال شاهد برگزاری باشکوه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری با مشارکت حداکثری مردم باشیم.

نوروزیان تصریح کرد: همه باید به حفظ نشاط انتخاباتی در استان توجه ویژه داشته باشیم.

وی گفت: خراسان شمالی تاکنون ۳۰ نامزد برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و دو نامزد برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری دارد.

معاون امنیتی  همچنین تاکید کرد: نامزدهای انتخاباتی در استان وعده های خارج از توان ندهند چراکه اگر به وعده های خود عمل نکنند مردم ناامید و زحمات نظام نیز هدر می رود.

نوروزیان تصریح کرد: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی توجه داشته باشند که به منظور جلوگیری از جوسازی و پیشگیری از ایجاد حساسیت در جامعه، از دعوت سخنرانانی که فضای جامعه را بهم می ریزند پرهیز کنند.

وی با تاکید بر اصل بی طرفی دستگاههای اجرایی در انتخابات، تبلیغ؛ طرفداری و حمایت این مجموعه را در انتخابات پیش رو از نامزدهای انتخاباتی ممنوع دانست و گفت با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و با حضور حداکثری مردم را مورد تاکید قرارداد وتصریح کرد: سلامت برگزار این انتخابات از جمله سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید بوده و تمامی مجریان برگزاری انتخابات اعم از فرمانداران و بخشداران باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

رفتار صحیح در اجرای انتخابات به حضور حداکثری مردم منجر می شود

رئیس هیئت نظارت انتخابات استان نیز در این جلسه افزود: هیئت نظارت و بازرسی و هیئت اجرایی  مجموعه ای بهم پیوسته هستند که با همکاری و همدلی می توانند انتخاباتی سالم و بدون مشکل را رقم بزنند.

حجت الاسلام رضا نوری گفت:بایستی تلاش در برگزاری انتخابات به نحوی باشد که آبروی استان، هیئت نظارت و هیئت اجرایی خدشه دار نشود.

وی نداشتن دانش انتخاباتی، نفسانیت و غرور را از آسیب های انتخاباتی برشمرد و گفت: امیدواریم که همه نامزدهای انتخاباتی این موارد را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام نوری افزود: فرمانداران به هنگام برگزاری جلسات بررسی صلاحیت نامزدها امنیت جلسه را تامین کنند.