زاهدان- ۱۴۴۰ تیم سلامت عملیات واکسیناسیون سرخک وسرخجه را از ۲۳ آبان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در آئین آغاز به کار این مراسم اظهار داشت: عملیات تکمیلی واکسیناسیون سرخک و سرخجه از ۲۳ آبانماه برای یک میلیون و ۱۰۰ هزار کودک ۹ ماه تا ۱۵ سال سیستان وبلوچستان آغاز شد.

دکتر مهدی طباطبائی افزود: بیماری سرخک و سرخچه از بیماری‌های بسیار مسری و واگیردار است که بیشتر در کشورهای همسایه ایران از جمله افغانستان و پاکستان شایعه است.

رئیس مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هر دو تا پنج سال این واکسیناسیون در کشور برای رده سنی ۹ ماهه تا ۱۵ ساله اجرایی می‌شود، ادامه داد: هفت دانشگاه علوم پزشکی در چهار استان کشور از امروز برای پوشش کامل جمعیت هدف، مشارکت دارند.

وی یاد آور شد: سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره سلامت همه انسان‌ها بوده نه مختص به یک شهر، استان و یا کشور بلکه همه کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران و همجوار با استان سیستان و بلوچستان می‌توانند از توانمندی‌‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه‌های بهداشتی و درمانی بهره ببرند.

وی با بیان اینکه حذف سرخک، مالاریا، کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان از موفقیت‌های چشمگیر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است، افزود: ‌‌آمادگی انتقال این تجارب به دیگر نقاط از جمله کشورهای همسایه نیز هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار امیدواری کرد که بتوانیم ارتقاء سلامت مردم منطقه را روز به روز افزایش دهیم.

۶۵۰ هزار نفر درسیستان وبلوچستان واکسن تکمیلی سرخک وسرخجه دریافت می کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: هزار و ۴۴۱ تیم بهداشتی سیار و ثابت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مناطق شهری، روستایی و عشایری با مراجعه حضوری در مدارس و مهدهای کودک و همچنین استقرار در مراکز بهداشتی واکسن سرخجه و سرخک را به گروه سنی هدف تزریق می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با اشاره به سرعت بالای شیوع ویروس سرخک در جامعه گفت: با توجه به همجواری سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان که از پایین ترین سطح واکسیناسیون سرخک برخوردار هستند اجرای این طرح کمک قابل توجه ای به افزایش سطح ایمنی علیه این بیماری ها در استان می کند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: بیماری سرخک تا قبل از دی ماه سال ۱۳۸۲ در ایران وجود داشت اما بعد از انجام واکسیناسیون هماهنگ، این بیماری به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.