اسفراین - رئیس دادگستری شهرستان اسفراین خواستار حضور مسئولان دستگاههای مرتبط در جلسات شورای پیشگیری ازوقوع جرم این شهرستان شد و گفت: حضور شخص مدیر در این جلسات الزامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد عرفانیان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم که با حضور کلیه اعضا در محل دادگستری این شهرستان تشکیل شد، افزود: به دلیل اهمیت این شورا، مدیران دستگاههای عضو بایستی شخصا در جلسه حضور یابند تا مصوبات این شورا از ضمانت اجرایی بالاتری برخوردار باشد.

وی گفت: این شورا باهدف تبیین و تشریح وظایف شورای پیشگیری از وقوع جرم و ارائه راهکارهای مناسب برای از بین بردن و کاهش تخلفات و جرائم در سطح شهرستان تشکیل شده است.

عرفانیان از کلیه مسوولین ادارات، نهادها و اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم و آحاد مردم خواست تا با این شورا همکاری خوبی داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب اسفراین نیز در این جلسه گفت: برای کاهش و به حداقل رساندن انواع جرائم از جامعه، باید به دنبال شناسایی عوامل بروز جرم به جای تکیه بر ابزارسرکوب کننده باشیم.

وی با بیان اینکه آگاه سازی مردم از قوانین و مقررات و آسیب‌های اجتماعی، عواقب قانون شکنی و قانون گریزی، ناامن کردن فضا برای افراد مستعد ارتکاب جرم و ایجاد اشتغال برای افراد بیکار در جامعه، می تواند نقش موثری در کاهش وقوع جرم داشته باشد.

محمود باباخانی افزود: تمامی آحاد جامعه اعم از مردم و مسئولان ادارات و نهادها، باید در زمینه پیشگیری از وقوع جرم تلاش و برای سالم سازی محیط اداره و اجتماع از هیچ کوششی دریغ نورزند.

در پایان این جلسه فرمانده انتظامی اسفراین و هر یک از اعضاء نقطه نظرات خود را در خصوص دستور جلسه و راههای پیشگیری از وقوع جرم بیان کردند.

جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان اسفراین هر ماه یکبار با حضور اعضای این شورا و در راستای اهداف و وظایف آن برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان ۱۶۵ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.