اهواز ـ مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از تخریب ۱۰۰ درصدی دو واحد مسکونی در اهواز بر اثر آتش سوزی و انفجار خبر داد.

امیر نجفی دقایقی قبل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ساعت ۲۱ و ۳۳ دقیقه امشب طی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی خبر انفجار و تخریب دو واحد مسکونی در منطقه پردیس اهواز اطلاع داده شد. آتش نشانان سه دقیقه بعد از نزدیک ترین ایستگاه به همراه تجهیزات امداد و نجات و اطفای حریق در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود: آتش نشانان مشاهده کردند که در خیابان خیبر منطقه پردیس اهواز بر اثر انفجار دو واحد مسکونی ۱۰۰ درصد تخریب و به دو واحد مسکونی دیگر نیز خسارات شدیدی وارد شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: شدت انفجار به حدی بود که تا چند ۱۰۰ متری اطراف محل حادثه شیشه ها، در و پنجره ساختمان های مسکونی دچار آسیب دیدگی شدید شده اند.

نجفی بیان کرد: آتش نشانان بلافاصله با ایمن سازی محل اقدام به آواربرداری کرده و برای یافتن مجروحان و اجساد احتمالی عملیات جستجو و کاوش را شروع کردند.

وی عنوان کرد: تا این لحظه اخبار ضد و نقیضی در خصوص حضور اهالی در اماکن تخریب شده به گوش می رسد و آتش نشانان در حال جستجو هستند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در حین مصاحبه با خبرنگار مهر گفت: هم اکنون پس از جستجوهای فراوان جسد یک زن میانسال از زیر آوار پیدا شده است. البته عملیات جستجو همچنان ادامه خواهد داشت.

نجفی یادآور شد: متأسفانه ازدحام بیش از حد جمعیت موجب کندی عملیات امداد رسانی و مانع رسیدن خودروها و امکانات امدادی به محل شده است.

وی در ارتباط با علت حادثه گفت: شواهد نشان از انفجار دارد ولی علت انفجار با همکاری کارشناسان اداره گاز مستقر در محل حادثه در حال بررسی است.