رمان «روزنامه‌فروش» نوشته‌ وینس واتر با ترجمه‌ پروین علی‌پور توسط نشر ونوشه به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نشر ونوشه، رمان کودک «روزنامه فروش» نوشته وینس واتر به تازگی با ترجمه پروین علی پور توسط این ناشر به چاپ رسیده است.

«روزنامه‌فروش» داستان پسر ۱۱ ساله‌ای است که در پرتابِ توپ، هیچ‌ یک از هم‌سن و سال‌هایش به گرد پایش نمی‌رسند، اما در به زبان آوردن کلمات چنان ناتوان است که حتی اسمش را هم نمی‌تواند بدون لکنت بگوید! از این رو، زمانی که مسولیت روزنامه‌فروشیِ دوستش را برای یک ماه به عهده گرفت، خودش بهتر از هرکسی می‌دانست که در ارتباط با مشتری‌ها به دردسر می‌افتد. ولی در خواب هم نمی‌دید که همان تجربه‌ پر دردسر، زندگی‌اش را ‌آن‌قدر دگرگون می‌کند.

ماجراهای رمان «روزنامه‌فروش» در سال ۱۹۵۹ رخ داده است؛ یعنی زمانی که شیوه‌های نوین گفتار درمانی هنوز در ابتدای راه‌ بوده‌اند. در ۵۰ سال اخیر گام‌های بلندی در این راه برداشته شده است. هر چند هنوز کارهای بسیار باید انجام شود و به سوال‌های بی‌شماری باید پاسخ داده شود. رمان «روزنامه‌فروش» سرگذشت واقعی نویسنده‌ اش است. اما او تا آخرین صفحات کتاب، این راز را بر ملا نمی‌کند.

وینس واتر متولد ممفیس آمریکا پس از ۴۰ سال روزنامه‌نگاری بازنشست شده است و اکنون با همسرش در مزرعه‌ کوچکی در لویزویل زندگی می‌کند. «روزنامه فروش» اولین رمان این نویسنده است که ۱۰ جایزه ادبی را برای او به ارمغان آورده است.

مدال نیوبری ۲۰۱۴، جایزه‌ انجمن کتابداران آمریکا، جایزه‌ مرکز کتاب کودک ویسکانسین و جایزه‌ بنیاد لکنت زبان آمریکا از جمله جوایزی هستند که این کتاب از آن خود کرده است.

این کتاب به تازگی با ۲۸۸ صفحه و قیمت ۱۸۰ هزار ریال منتشر شده و به زودی به بازار نشر می آید.