در جریان برگزاری نشست کمیته فنی و اجرایی سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در سئول، اولین برنده مسابقه تعالی خبرگزاری‌های عضو سازمان اوآنا معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقه تعالی خبرگزاری‌ها توسط خبرگزاری تاس روسیه پیشنهاد شده و در نشست پیشین کمیته فنی و اجرایی در کوالا لامپور به تصویب اعضای این کمیته رسیده بود. این جایزه به صورت سالانه به خبرنگار یا خبرنگارانی اعطا خواهد شد که بهترین اقدام را در جهت تعالی و بهبود عملکرد خبرگزاری خود کرده باشند.

در اولین دوره از برگزاری این مسابقه، خبرگزاری آناتولی ترکیه، آسوشیتد پرس استرالیا، آذرتاج از آذربایجان، خبرگزاری ایرنا و خبرگزاری مهر از ایران، خبر از قزاقستان، خبرگزاری ملی لبنان، خبرگزاری تاس روسیه، ترند از آذربایجان، شینهوا از چین و یونهاپ کره جنوبی به عنوان نامزدهای این جایزه شناخته شدند.

هیات داوران این مسابقه متشکل از نمایندگان خبرگزاری‌های عضو کمیته اجرایی است که شامل آسوشیتد پرس استرالیا، آناتولی، آذرتاج، برنامای مالزی، ایرنا، کیودوی ژاپن، مونتسامه مغولستان، تاس، وی ان ای ویتنام، وام امارات متحده عربی، شینهوا و یونهاپ می‌شود.

بدین ترتیب اولین جایزه تعالی خبرگزاری‌ها با رای هیات داوران کمیته اجرایی به خبرگزاری یونهاپ تعلق گرفت. این جایزه شامل ۱۰۰۰ دلار جایزه نقدی و حضور خبرنگار یا خبرنگاران برنده در نشست آتی سازمان اوآنا خواهد بود.

تاکید اعضای اوآنا بر توجه به تلفن همراه در اطلاع‌رسانی

همچنین در جلسه بعد از ظهر نخستین روز کمیته فنی و اجرایی نشست سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در سئول، خبرگزاری‌های عضو به ارائه گزارش‌های خود پرداختند.

در این دور از اجلاس، موضوع گزارش‌ها حول دو محور تلفن همراه و کاربرد آن در عملکرد خبرگزاری‌ها و نیز چالش‌ها و فرصتهای پیش روی خبرگزاری‌ها تعیین شده بود. در همین راستا، اعضای کمیته فنی و اجرایی اوآنا گزارش خود را ارائه کردند که جملگی بر اهمیت استفاده از امکانات و نفوذ تلفن همراه برای دستیابی به مخاطب و اطلاع‌رسانی سریع‌تر و نافذتر تاکید داشتند.

پس از ارائه گزارش عملکرد خبرگزاری‌ها، مسئولان خبرگزاری تاس به عنوان رییس کنونی سازمان اوآنا به ارائه آخرین گزارش مالی عملکرد سازمان پرداختند و سپس مصوبات نشست پیشین به رای گذاشته شد و به تصویب رسید.

این مصوبات شامل مباحث صورتجلسه نشست سی و هشتم، عضویت خبرگزاری اسپوتنیک روسیه و همکاری سازمان اوآنا با فدراسیون خبرگزاری‌های عربی (فانا) بود.

همچنین با تصویب همکاری با فانا، با پیشنهاد خبرگزاری بحرین به عنوان رییس کنونی فانا اعضای اوآنا با رای مثبت خود مصوب کردند چهلمین نشست کمیته فنی و اجرایی در اواسط سال آیندده میلادی در بحرین برگزار شود.