شیراز- مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فارس نخستین استانی است که افتتاحیه هفته قرآن و عترت را برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر امیرنیا ظهر شنبه در گردهمایی اعضای شورای فرهنگ عمومی و هفته گرامیداشت قرآن و عترت استان فارس با بیان اینکه جای برگزاری فعالیت های قرآنی در داخل و خارج از کشور با وجود فرصت های موجود خالی بود، اظهار کرد: در این باره از آنجا که جای خالی مجموعه کامل و جریان سازی در کشور احساس می شد با تشکیل شوراهای توسعه و ترویج قرآن و عترت این هدف دنبال شده است. زیرا تا پیش از این آنچه انجام می گرفت موردی و زودگذر بود.

وی خواستار آسیب شناسی نیازهای قرآنی کشور شد و گفت: کار دولت در این باره سیاست گذاری، پشتیبانی و حمایت از امور قرآنی استو  باید باور داشت محتویات قرآنی و سیره ائمه(ع) پاسخگوی همه مشکلات ماست.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار ارتباط صحیح هنرمندان همه عرصه ها در کشور شد و تاکید کرد: در هفته های قرآنی باید فعالیتها به گونه ای باشد که آثار ماندگار شود.

امیرنیا شیراز و استان فارس را به واسطه ادبیات و هنر با اهتمام به اهل بیت(ع) را سرشار از فرهنگ و هنر عنوان کرد و افزود: در راستای برنامه‌های تبلیغ و ترویج قرآن و عترت اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر استانهای آسیب پذیر بود، البته فارس در این میان جزو استان هایی است که با وجود برخورداری، پیشگام این موضوع شد.

وی ادامه داد: در کنار کارهای انجام گرفته درخصوص قرآن و عترت، جشنواره های متناظری به شکل ملی و استانی طراحی شد که نمونه آن برپایی هفته قرآن و عترت در فارس است.

امیرنیا ادامه داد: همه دستگاه های اجرایی متولی قرآن هستند زیرا تنها جایی که می شود ایجاد وحدت کرد امور قرآنی است.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان از حضور برترین های هفته قرآن وعترت استان فارس در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد.