بجنورد - مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی گفت: ۶۰ میلیارد ریال اعتبار به پیشگیری از سوانح و رفع نقاط حادثه خیز خراسان شمالی اختصاص یافت.

حسین عظیمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مدیریت بحران تنها به زمان وقوع بحران یا پس از بحران اختصاص ندارد، بلکه بایستی همواره به منظور پیشگیری از بحران‌ها در راستای کاهش خسارات‌های احتمالی جانی و مالی، آمادگی های لازم را داشته باشد.

وی اظهار کرد: با شکل گیری اجتماع انسانی از گذشته تاکنون اقدامات لازم برای حفظ جان مردم از خطرات احتمالی پیش بینی شده تا از این طریق دچار خسارت‌های جبران ناپذیری نشویم.

عظیمی با اشاره به اینکه با گذشت زمان خطرات و تهدیدات نیز افزایش می یابد، تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران باید همواره آمادگی لازم به منظور پیشگیری از وقوع خطرات جدی را داشته باشد؛ چرا که اگر این آمادگی وجود نداشته باشد پس از وقوع خطر و بحران، تنها باید به دنبال مقصر بگردیم.

وی حرکت با برنامه را مهم ترین هدف مدیریت بحران دانست و گفت: با برنامه ریزی درست در بحث مقابله با بحران و پیشگیری از آن می توان اقدامات لازم را انجام داد.

عظیمی افزود: همچنین آموزش های علمی و عملی به مردم می تواند در پیشگیری از خطرات و ورود خسارت های جدی موثر باشد.

وی اضافه کرد: براساس ماده ۱۰ و ۱۲ قانون بودجه اعتباراتی در اختیار مدیریت بحران قرار می گیرد که دو درصد برای مقابله و سه درصد برای پیشگیری در نظر گرفته می شود.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی گفت: براساس این ماده، ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار به مدیریت بحران این استان اخصاص یافته است.

عظیمی اظهار کرد: از مجموع این اعتبارات ۶۰ میلیارد ریال به پیشگیری از سوانح و رفع نقاط حادثه خیز، ۵۰ میلیارد ریال برای آب شرب شهرستان بجنورد و ۱۵ میلیارد ریال نیز به آب شرب شهرستان مانه و سملقان اختصاص یافت.