مدیر حوزه علمیه استان قم در تشریح سه اقدام مهم این حوزه، از احیای دروس حوزه علمیه قم در روزهای پنجشنبه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: قبل از سال تحصیلی جاری، شورای عالی حوزه‌‌های علمیه ابلاغیه‌ای داشته که یک سری از دروسی که طلاب بر اساس تراکم دروس در طول هفته نمی‌توانند تحصیل کنند، احیا شود.

وی راه اندازی درس حدیث‌خوانی را یکی دیگر از ابلاغیه های شورای عالی حوزه‌های علمیه ذکر کرد و افزود: مراجع تقلید هم در ارتباط با تقویت و ارتقای دروس کلامی سفارش‌هایی داشتند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه برای این سه موضوع مورد درخواست شورای عالی و مراجع تقلید در سال تحصیلی برنامه ریزی شده، افزود: در این راستا تعدادی از اساتید متخصص حدیث شناسی و مدرس‌ها را شناسایی و هماهنگ کردیم و بر اساس موافقت مدیر حوزه‌های علمیه کشور، برای تشویق طلابی که در کلاس‌های حدیث شرکت می‌کنند مزایایی در نظر گرفته شد و کار حدیث خوانی و تشکیل این کلاس‌ها در روزهای پنجشنبه عملیاتی شد.

حجت‌الاسلام فرخ فال تاکید کرد: با این کار هم مصوبه شورای عالی حوزه‌های علمیه مبنی بر احیای دروس در روزهای پنجشنبه مورد توجه قرار گرفت و هم طرح حدیث‌خوانی عملیاتی شد.

مدیر حوزه علمیه استان قم در مورد تقویت دروس کلامی در حوزه اظهار داشت: با حدود ۶۰ نفر از استادانی که توانایی تدریس علم کلام را دارند و مدرس‌ها هماهنگ و جلساتی با مدیران و استادان برگزار شده و بحمدالله این طرح در حوزه علمیه قم رقم خورد.