زاهدان-رئیس فدراسیون ورزش روستایی کشور گفت: بودجه این فدراسیون دارای محدودیت است اما نباید گذاشت چراغ ورزش روستایی کشور خاموش شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا جعفری دوشنبه شب در دیدار با فعالان ورزشی روستایی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ورزش مهم ترین عامل در بعد افزایش نشاط اجتماعی و مقابله با انحراف های اجتماعی است که باید در این زمینه برنامه ریزی مدونی داشت.

وی افزود: در این راه نقش ورزش روستایی کشور در حفظ این شرایط بر هیچکس پوشیده نیست و برای تقویت این جایگاه باید همدلی و همراهی به طور کاربردی وجود داشته باشد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی کشور بیان کرد: بخشی از معضلات اجتماعی مانند اعتیاد، به نقص در مبانی تربیتی باز می‌گردد که از طریق گسترش این ورزش‌ها می‌توان از آن جلوگیری کرد و این نشان‌دهنده ارزش حوزه‌کاری دست‌اندرکاران ورزش‌های بومی و محلی است.

جعفری گفت: فعالیت در عرصه ورزش‌های بومی و محلی با حوزه ورزش قهرمانی متفاوت است، اگرچه ورزش‌های بومی و محلی به صورت غیرمستقیم در بحث نخبه‌پروری و استعدادیابی همکاری دارند.

رئیس فدراسیون اشاره ای نیز به برگزاری جشنواره های ورزش کرد و اظهار داشت: برگزاری جشنواره های فرهنگی، ورزشی باعث توسعه ورزش و مشارکت مردمی در روستاها می شود.  

وی گفت: در هنگام برگزاری جشنواره ها و المپیادها باید بکوشیم تا تفریحات سالم را در جامعه روستایی و عشایری معرفی کنیم و آن ها را گسترش دهیم.

جعفری اهمیت ورزش ‌های بومی و محلی را در توجه به ارزش‌ های سنتی دانست و گفت: این جشنواره‌ ها در سطح روستاها و نقاط مختلف کشور شرایطی ایجاد کرده که مردم به گذشته خود مباهات می ‌کنند.

وی اظهار کرد: حمایت جدی دولت از ورزش ‎های بومی و محلی موجب تحکیم و انسجام همه نیروها و اقوام به ویژه در حوزه روستایی می‎ شود.

به گفته جعفری، ورزش ‎های بومی و محلی مقدمات و موجبات انتقال فرهنگ بین نسل قدیم و جدید را فراهم می ‎کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس فدراسیون ورزش روستایی کشور امروز به منظور شرکت در جشنواره بازی های بومی و محلی سیستان، دیدار با ورزشکاران و بازدید از برخی اماکن ورزشی روستایی به سیستان و بلوچستان سفر کرده است.