کرمانشاه- مسئول بسیج دانشجویی استان کرمانشاه از برگزاری همایش«جنبش نرم افزاری»به مناسبت هفته بسیج در کرمانشاه خبر داد.

عباس اخلاقی در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری همایش علمی «جنبش نرم افزاری» طی روز چهارشنبه هفته جاری به مناسبت هفته بسیج  در کرمانشاه خبر داد و گفت: این همایش یک کارگاه یک روزه بوده که در دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان دانشگاه های استان با جنبش نرم افزاری و ایجاد تفکر مطالبه گری بین آنها و شناسایی مشکلات جامعه از این طریق عنوان کرد.

وی گفت: این همایش روز چهارشنبه ۴ آذر ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ عصر  با حضور ۱۰۰ تن از دانشجویان استان و حضور دو استاد کشوری برگزار خواهد شد.

وی هم چنین از برگزاری مراسم بدرقه دانشجویان بسیجی طی ۴ آذر ماه که به مراسم پیاده روی اربعین حسینی می روند خبر داد و افزود: در استان حدود ۱۰۰ نفر از دانشجویان برای پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند اما ۲۰ تن از آنان به صورت نمادین بدرقه می شوند.

وی اشاره ای به دیگر برنامه های بسیج دانشجویی در هفته بسیج داشت و گفت: برنامه های این هفته بسیج دانشجویی صبح جمعه با دعای ندبه در محل دانشگاه صنعتی کرمانشاه شروع شد.

وی از برنامه ریزی برای برگزاری بیش از ۱۰۰ برنامه توسط بسیج دانشجویی استان برای هفته بسیج خبر داد و تصریح کرد: از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری نشست های بصیرتی، کرسی های آزاد اندیشی، نشست هایی راجع به بسیج دانشجویی و تبیین دیدگاه های آقا در خصوص بسیج دانشجویی اشاره کرد.

وی افزود: غبار روبی مزار شهدا، دیدار با خانواده های شهدا، برگزاری نمایشگاه کتاب در دانشگاه تربیت معلم شهید صدوقی، برگزاری یادواره شهدا در شهرستان سرپل ذهاب از دیگر برنامه های بسیج دانشجویی طی این هفته است.

اخلاقی یاداور شد: تدوین ویژه نامه هفته بسیج و توزیع در سطح دانشگاه ها، دیدار مسئولین بسیج دانشجویی با ائمه جماعات استان، تجمع بصیرتی دانشجویان و تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم و خانواده شهید طیبه السادات موسوی زمانی از دیگر برنامه های هفته بسیج در استان کرمانشاه است.

وی از رونمایی از شعر شهدای دانشجویی، برگزاری اردوهای دانشجویی و کوهنوردی دانشجویان به عنوان دیگر برنامه های تدوین شده بسیج دانشجویی در این هفته یاد کرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمانشاه از تجلیل از گروه های جهادی دانشجویی نیز در همایش «شکوه هجرت» طی این هفته خبر داد و افزود: در تمامی دانشکده های شهرستان های استان نیز مراسمی به عنوان روز دانشجو برگزار می شود.

وی گفت: هم چنین در این هفته علاوه بر تجلیل از چند تن از مسئولین بسیج دانشجویی از نفر سوم مسابقات جهانی کاراته اندونزی نیز به نام مهدی خدابخشی که دانشجوی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بوده و هفته پیش این مقام را کسب کرد تجلیل خواهیم کرد.