بجنورد - نشست سه ساعته شورای اسلامی شهر اسفراین با معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی از دیدگاه شماری از اعضای شورا بی نتیجه پایان یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی مصوبه شورای اسلامی شهر اسفراین مبنی بر عدم تمدید مدت ماموریت شهردار و انتخاب سرپرست شهرداری، صبح امروز اعضای موافق و مخالف این مصوبه در دفتر معاونت عمرانی استانداری پیرامون این مصوبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

این جلسه با حضور اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر اسفراین، شهردار اسفراین، معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی و مدیرکل امور شهری، پشت درب بسته برگزار شد.

بابایی: جلسه نتیجه مشخصی نداشت

با پایان یافتن این جلسه، ابراهیم بابایی عضو شورای اسلامی شهر اسفراین، تصمیمات این جلسه را بی نتیجه خواند و گفت: ما تابع قانون هستیم و در صورت قانونی بودن مصوبه، تصمیم شورا را می پذیریم.

وی اظهار داشت: در این جلسه دوستان توضیحاتی دادند و مقررشد در مورد مصوبه شورا از کمیته تطبیق قوانین، استعلام شود.

رگبار: مصوبه شورای شهر قانونی است

طلعت رگبار عضو دیگر شورای اسلامی اسفراین نیز در گفتگو با خبرنگارمهر گفت: مصوبه شورای اسلامی شهر قانونی است و شورا بر تصمیم خود باقی است.

وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه این بود که معاون عمرانی استانداری و مدیرکل دفتر شهری شوراها می خواستند واسطه خیر باشند و نظرات موافقین و مخالفین این مصوبه را به هم نزدیک و مشکل را رفع کنند.

رگبار افزود: پیش از همه چیز، احترام مردمی که به ما رای داده اند، بر ما واجب است و ما به عنوان نمایندگان این مردم با اکثریت آرا تصمیمی را اتخاذ کرده ایم که منافع مردم در آن نهفته است و از تصمیم خود کوتاه نمی آییم.

وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که شنیده شده است شهردار تا اعلام نظر کتبی کمیته تطبیق قوانین از مرخصی استفاده و برای خود جانشینی تعیین کند، اظهار کرد: آقای زارعی برای ما محترم است، ایشان برای خود هر تصمیمی می تواند بگیرد، اما اعضای شورا سرپرست شهرداری را انتخاب کرده اند و از این پس ایشان را به عنوان مسئول در شهرداری می شناسند.

استیری: شهردار برای مدت چهار سال انتخاب شده است

مهدی استیری عضو مخالف مصوبه شورای شهر اسفراین گفت: شهردار برای مدت چهار سال انتخاب شده است و تمدید ماموریت وی از سوی دستگاه زیربط الزامی است.

وی با بیان اینکه تمدید ماموریت شهردار از وظایف دفتر امورشهری استانداری است، افزود: با همه این اوصاف پایبند به قانون هستیم و معتقدیم که مصوبات شورا باید در چارچوب قوانین باشد.

غلامی: به آنچه مصلحت مردم است رای داده ایم و به آن پایبندیم

در همین حال مسلم غلامی عضو دیگر شورای اسلامی شهر که به این جلسه نرسیده بود، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بنده خودم وکیل و به قانون آشنایی کامل دارم، تصمیم شورای اسلامی شهر اسفراین در مورد تمدید نکردن مدت ماموریت شهردار و اعلام خاتمه کار وی، کاملا قانونی است.

وی افزود: ما به عنوان خادم مردم در شهر، به آنچه منافع مردم است رای داده ایم و به اجرای مصوبه شورا تاکید داریم.

غلامی افزود: شهرداری که هم اکنون دانشجو بوده و سه روز از هفته را در مشهد به ادامه تحصیل مشغول است، چگونه می تواند برای مردم این شهر مفید باشد و به امورات شهر و رفع مشکلات مردم بپردازد.

این عضو شورای شهر اظهار کرد: آقای زارعی پیش از این مدعی بودند که در صورتی که پنج عضو شورای شهر با ادامه خدمتم مخالف باشند، خودم از مسئولیت شهرداری کنار می روم، اکنون بر اساس مصوبه رسمی شورا این پنج نفر به ادامه تمدید ماموریت ایشان و در حقیقت به ادامه خدمت ایشان در سمت شهرداری رای مثبت نداده اند، بنابراین ماندن ایشان در این سمت نه به نفع خودشان و نه به مصلحت مردم است.

تلاش خبرنگار مهر برای ارتباط حضوری با معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار خراسان شمالی و مدیرکل امور شهری در مورد نتایج این جلسه از زبان آنان، به دلیل ادامه نشست با شهردار اسفراین بی نتیجه ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، شنبه شب سی ام آبانماه جاری شورای اسلامی شهر اسفراین با حضور هشت نفر از اعضا تشکیل و در مورد درخواست شهردار اسفراین برای تمدید ماموریت، با اکثریت آرا به ادامه این ماموریت رای منفی داد.

سه نفر از اعضای مخالف مصوبه شورای اسلامی در اعتراض به این مصوبه جلسه شورا را ترک و مدعی شدند که مصوبه شورا غیر قانونی است.