زنجان- مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشورگفت: توسعه کمی و کیفی فعالیتهای قرآنی و ساماندهی ظرفیت های مردمی از اهداف مهم اتحادیه های تشکل های قرآنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان افزود: استان زنجان مظهر فعالیت های حوزه قرآن و عترت است و فعالیت های خوبی  در حوزه فرهنگی و قرآنی داشته و قابل تحسین است.

وی اظهار کرد: ۲ هزار موسسه قرآنی در کشور ثبت شده و این موسسات در اعتلای فعالیت های کمی و کیفی قرآن راه اندازی شده اند.

مدیرعامل اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت کشور با بیان اینکه اتحادیه تشکل های قرآن در سال ۸۲ با حدود ۱۴ مصوبه ثبت شده افتتاح شده است، گفت: اتحادیه در جوار بارگاه امام رضا (ع) تاسیس شد .

محمدی تاکید کرد: توجه به مقوله فرهنگ در رشد و ارتقای جامعه بسیار ضروری است و توجه به قرآن و فرامین این کتاب الهی به عنوان منشور فرهنگی بسیار لازم است.

مدیر عامل اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت کشور تصریح کرد: در سال های اخیر با پیگیری تشکل های قرآنی در حوزه نظام سازی و ساختار سازی اتفاقات خوبی رخ داده و شورای توسعه فرهنگی و قرآنی با عضویت ۲۸ نفر و  پنج وزیر تشکیل شده است.

محمدی با بییان اینکه اگر دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند مقوله فرهنگی به خوبی نهادینه می شود افزود: تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآن با هدف انسجام‌دهی به فعالیت‌های قرآنی، تاسیس معاونت قرآن در ذیل معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تخصیص بودجه‌های قرآنی از جمله اقدامات خوبی است که درراستای رشد و توسعه فعالیت‌های قرآنی در کشور انجام شده است.

محمدی افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور افزود:در این راستا اتحادیه قرآنی برنامه ریزی لازم را برای تحقق این مهم در دستور کار دارد.

وی تصریح کرد: اتحادیه تشکل های قرآن وعترت مستقل است و براین امر اذعان دارد که توجه به فعالیتهای قرآنی مسیر و زمینه توسعه فعالیتهای دیگر حوزه ها را فراهم می کند.

محمدی گفت: مدعی هستیم بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی ساختارمند را با این موسسات در حوزه فرهنگ شکل دادیم و برخی از این موسسات زیرمجموعه‌های فراوانی دارند که از آن جمله جامعه القرآن قم ۷۰۰ شعبه و مکتب القرآن ثارالله فارس دارای ۳۰۰ شعبه هستند. 

وی افزود: اگر دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند مقوله فرهنگی به خوبی  نهادینه می شود.