پلدختر - معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: برنامه‌ریزی برای جلوگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی شاکرمی عصر چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در شهرستان پلدختر به تشریح جرایم و تخلفات قبل، حین و بعداز انتخابات پرداخت و گفت: انتخابات امر بسیار مهم و سرنوشت سازی است که در قانون اساسی پیرامون آن بحث شده و این اهمیت موضوع را می رساند.

شاکرمی افزود: باید قبل از انتخابات به فکر بوده و اقدامات لازم را انجام دهیم تا برای برگزاری انتخابات دغدغه ای نداشته و جلوی جرایم و تخلفات را بگیریم.

وی با بیان اینکه برخی کاندیداها با تهدید و تطمیع مردم را فریب داده و اغفال می کنند ادامه داد: ما باید تلاش کنیم که امانت را به اهلش بسپاریم و فضایی ایجاد شود که مردم آزادانه در انتخابات تصمیم بگیرند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون اساسی، قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است نه چیز دیگر.

وی گفت: باید اطلاع رسانی لازم در این زمینه صورت گرفته و آگاهی مردم ارتقا، تقویت و تثبیت شود چرا که وعده های بزرگ و دروغی که کاندیداها به مردم می دهند باعث چالش هایی بعد از انتخابات می شود.

شاکرمی افزود: کاندیداهای انتخاباتی نباید به تخریب یگدیگر بپردازند زیرا هیچ امر شرعی و غیر شرعی این اجازه را نداده که با حیثیت انسان ها و افراد بازی شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان اهانت و افترا به دیگران که ترور معنوی محسوب می شود را از تخلفات و جرایم انتخاباتی دانست و افزود: آنهایی که با این نردبان ها بالا می روند یک باره سقوط خواهند کرد.

وی گفت: در جامعه اگر مشکلی وجود دارد به علت نبود نظارت صحیح است که پرونده های بزرگ و کلان تخلف در کشور ایجاد می شود.

فرماندار پلدختر نیز در این جلسه گفت: ملاک عمل ما در برگزاری انتخابات اسفند ماه امسال فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری است و دولت بر برگزاری انتخابات سالم، شفاف و رقابتی با حضور حداکثری تاکید دارد.

نورالدین درمنان افزود: لازمه حضور حداکثری حفظ اعتماد مردم است و مصمم هستیم انتخاباتی سالم و با شکوه داشته و آنچه که در خور و شایسته مردم بوده انجام شود.

وی گفت: برخی مسئولان اعتقاد دارند که وقت خارج از موعد اداری متعلق به شخص خودمان است این مطلب درست ، اما مگر در چند روز تبلیغات رسمی و قانونی مجاز به این کار باشند.

فرماندار پلدختر گفت: مسئولان و مجریان انتخابات باید بر اساس قانون عمل کنند و نخستین نکته ای که باید به آن توجه کنند اجرای کامل قانون و خودداری از برخورد سلیقه ای با نامزدهای انتخاباتی و فراهم ساختن محیطی آرام برای انجام رقابتی سالم است.