رقابتهای بین المللی کاراته جام ایران زمین به عنوان پایدارترین تورنمنت بین المللی در این رشته رزمی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، جام ایران زمین در چند سال گذشته از معدود مسابقات بین المللی کاراته بوده که به طور منظم و بی وقفه برگزار شده است. رقابتهایی که در ادوار گذشته با حضور برخی ملی پوشان داخلی چون بهنام فر، سلطانی، پورشیب، مهدی زاده، فداکار، گنج زاده و ..  کاراته کای صاحب نام خارجی چون «رافائل آقایف» آذری یا «گوگیتا»ی گرجستانی  نقش مهمی در افزایش تجربه کاراته کاهای جوان کشورمان داشته است. 

ده دوره قبلی این مسابقات طی ۱۰ سال گذشته با همت تربیت بدنی داشگاه آزاد ، فدراسیون کاراته و سبک شوتوکان به صورت منظم و با تدارک مناسب برگزار شده است. رقابتهایی که قرار است یازدهمین دوره آن دیماه سالجاری بازهم در تهران برگزار شود. 

احمد صافی رئیس انجمن کاراته دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده فدراسیون جهانی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: در تلاش هستیم با بهره بردن از بهترین امکانات در کنار برنامه ریزی خوب و همچنین با همکاری فدراسیون جهانی شوتوکان و فدراسیون کاراته کشورمان این رقابتها را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم. البته حمایت دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه تربیت بدنی دانشگاه و حضور آنها میتواند بر کیفیت این مسابقات بیافزاید.

وی در ادامه در مورد اقداماتی که تاکنون انجام شده گفت: طی هماهنگی هایی که با فدراسیون کاراته داشتیم با ارسال نامه به فدراسیون جهانی شوتوکان و وزارت ورزش دو تاریخ در دو ماه اول سال ۲۰۱۶ میلادی را پیشنهاد داده ایم و با تائید یکی از این دو تاریخ وارد فاز اجرایی مسابقات خواهیم شد. 

صافی افزود: در دو جلسه با معاونت ورزش دانشگاه شرایط اولیه برگزاری این مسابقات بررسی شد. در تلاش هستیم در این دوره نیز با حضور قهرمانان طراز اول کاراته آسیا و جهان که در تیم دانشگاه آزادعضویت دارند در کنار دعوت از قهرمانان شناخته شده خارجی این دوره را نیز همانند سالهای گذشته در سطح کمی و کیفی بالایی برگزار کنیم.

به هر حال کاراته ایران که همیشه عنوان شده دارای پتانسیل بالایی است در چند سال اخیر درگیر حواشی مختلف بوده  روسای فدراسیون نیز از برگزاری یک دوره تورنمنت بین المللی غافل بوده اند. این تورننمت می تواند جای خالی یک رقابت سطح بالا را برای کاراته ایران پر کند. 

برچسب‌ها