اهر- رئیس اداره بهزیستی شهرستان اهر با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر سالمند در این شهرستان وجود دارد، گفت: نزدیک به ۱۰ نفر از سالمندان تحت حمایت بهزیستی مجهول‌الهویه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، لیلی اکبرزاده عصر یک شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر سالمند در شهرستان اهر وجو دارد، بیان داشت: تنها یک مرکز نگهداری از افراد بی سرپرست زیر ۱۵ سال در بهزیستی اهر داریم و در کنار آنها سالمندانی که تحت تکفل کسی نیستند نیز در آنجا نگهداری می شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اهر ادامه داد: تمامی افراد سالمند از قبیل زنان و مردان تحت پوشش اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اهر قرار دارند و حتی برخی از آنها که در مرکز بهزیستی نگهداری می شوند از نظر هویت بدون مدارک هستند.

وی با بیان اینکه روند پیری جمعیت نه تنها در آذربایجان شرقی بلکه در تمامی نقاط کشور روبه افزایش بوده است، افزود: استان گیلان با بیشترین رقم ۱۱ درصد و سیستان و بلوچستان با کمترین ۴.۷ درصد و استان آذربایجان شرقی نزدیک به ۱۰ درصد پیری جمعیت در مقام چهار کشور ایستاده است.

اکبرزاده با تاکید بر اینکه با بررسی آمارهای دریافتی از نظر پیری جمعیت، به معنی یک شاخص مثبت در جهت امید به زندگی سالمندان آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان های کشور مطلوب است، اضافه کرد: سالمندان استان از نظر بهداشت و درمان شرایط مناسبی را دارند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اهر در پایان خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی های سازمان ملل متحد تا سال ۲۰۵۰ جمعیت سالمندی ایران به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید و متاسفانه جمعیت سالمندی زنان از مردان درحال پیشی گرفتن بوده و در واقع سالمندی زنانه می شود.

وی سپس گفت: نزدیک به ۱۰ نفر از سالمندان تحت حمایت بهزیستی شهرستان اهر بدون مدارک شناسایی و در واقع فاقد هرگونه مدارک هویتی هستند.