دشتی - فرماندار دشتی با اشاره به اینکه زیرساخت روستاهای این شهرستان توسعه می‌یابد، گفت: در سال جاری ۱۵ میلیارد ریال برای تقویت شبکه برق روستاهای این شهرستان اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مهرجو یکشنبه شب در جمع مردم روستای کردلان از توابع بخش شنبه و طسوج اظهار کرد: در سال گذشته علی‌رغم وجود همه مشکلات و حجم بالای پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهرستان و مطالبات پیمانکاران ۶۶۰ میلیارد ریال به پروژه‌های عمرانی دشتی اختصاص داده شد.

وی افزود: این اعتبارات از محل‌های ملی، دو درصد نفت و گاز و استانی بود که با تلاش‌های صورت گرفته بخشی از این پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شد و برخی دیگر از پروژه‌ها نیز از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است.

مهرجو از رفع ۱۹ کیلومتر نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای خبر داد و گفت: محور ناصری - شنبه یکی از نقاط حادثه‌خیز بخش شنبه و طسوج است که تاکنون ۷۰ میلیارد ریال برای تعریض آن اختصاص داده شده و در سال جاری نیز برای این پروژه ۱.۵میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.

حل مشکل آب روستاهای دشتی

وی از حل مشکل آب روستاهای شهرستان خبر داد و یادآور شد: در گذشته برخی از روستاهای این شهرستان مشکل آب داشتند و در فصل تابستان با تانکر آب‌رسانی می‌شد که با افتتاح دو مجتمع آبرسانی ساحلی و دهستان طسوج این مشکل نیز مرتفع شد.

فرماندار دشتی با تقدیر از عنایت دولت و استاندار بوشهر به بخش بهداشت و درمان از تحول در این بخش در شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تنها بیمارستان شهرستان همواره با کمبود جا و نبود تجهیزات مناسب روبرو بوده است که در دوسال اخیر با تامین اعتبارات لازم و انتقال شبکه بهداشت به خارج از بیمارستان برخی از این مشکلات حل شد.

وی اضافه کرد: همچنین با اجرای طرح تحول نظام سلامت اعتماد مردم به بیمارستان‌های دولتی افرایش یافت.

مهرجو با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به روستاها دارد، بیان کرد: استاندار بوشهر در راستای نگاه دولت همواره در جلسات مختلف تاکید ویژه‌ای به عمران و آبادی روستاها دارد به طوری که امسال ۴۰ درصد اعتبارات استانی به عمران و آبادی روستاهای دشتی اختصاص داده شده است.

احداث ۱۱ زمین چمن مصنوعی و ۴۱ بوستان روستایی

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز پروژه‌های امید در سطح استان اجرا شد که احداث زمین چمن مصنوعی و بوستان روستایی از جمله پروژه‌های مهم در دست اجرا در روستاها است که با افتتاح آنها تحول خوبی در روستاها شاهد خواهیم بود و در شهرستان دشتی نیز ۱۱ زمین چمن مصنوعی و ۴۱ بوستان روستایی در قالب همین طرح‌ها اجرا خواهد شد.

مهرجو با بیان اینکه زیرساخت‌های روستایی این شهرستان توسعه می‌یابد، افزود: در سال جاری ۱.۵ میلیارد تومان برای تقویت شبکه برق روستاهای شهرستان دشتی اختصاص داده شده است.

وی همچنین از گازرسانی به روستاهای دشتی خبر داد و گفت: تاکنون ۹۰ درصد روستاهای این شهرستان عملیات گاز رسانی به آنها صورت گرفته است.