رابطه اسلام با پيروان ديگر اديان صورت خاصي دارد، اسلام اديان و احترام به پيامبران گذشته را چون احترام به پيامبر اسلام(ص) مورد تأكيد قرارداده است، در واقع ايمان داشتن به پيامبران و كتب گذشته از جمله تكاليف مسلمانان محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار "مهر" ، مولوي اسحاق مدني ، مشاور رئيس جمهور در مسائل اهل سنت ايران و رئيس شوراي عالي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در همايش احترام به مقدسات اديان و انبياء الهي با اشاره به آيه اي از سوره بقره ، اظها رداشت: سوره بقره بزرگترين سوره قرآن است . در اين سوره در سه آيه به اين امر اشاره كرده كه اسلام غير مسلمانان را به گروه اهل دين داراي كتاب و پيرو پيامبري از انبياء الهي و گروه مشركين تقسيم كرده است.

وي تأكيد كرد: رابطه اسلام با پيروان اديان نيز صورت خاصي دارد، اسلام اديان و احترام به پيامبران گذشته را چون احترام به پيامبر اسلام (ص) مورد تأكيد قرارداده است . ايمان داشتن به پيامبران و كتب گذشته از جمله تكاليف مسلمانان محسوب مي شود.

مولوي اسحاق مدني اظهار داشت: پيامبري كه داراي چنين كتابي است كه بر مسلمانان واجب كرده به انبيا گذشته ايمان داشته باشند، جاي  تعجب است كه امروز به  همان پيامبر اهانت شده است. 

اين مسلمانان اهل تسنن اقدام موهن غربيان را به علت ناراحتي آنها از دينداري مسلمانان، مسيحيان و يهوديان عنوان كرد و اظهار داشت: فاجعه سامرا نيز نمي تواند از سوي مسلمانان صورت گرفته باشد . هزار سال است كه مسلمانان از اين اماكن حفاظت كرده اند. چطور ممكن است مسلماني نسبت به خاندان نبوت چنين بي احترامي انجام دهند. اين اقدام نيز از سوي افرادي صورت گرفته كه نسبت به دينداري مردم جهان نگران هستند و نمي توانند سلطه دين و برتري اديان و جهان را ببينند.