شاهرود-استاندار سمنان با حضور در شهرستان شاهرود، از مرکز درمانی و بیمارستان های این شهر بازدید و از نزدیک بر مراحل خدمات رسانی به بیماران حاضر در این مراکز نظارت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا خباز صبح چهارشنبه در خلال بازدید سرزده از بیمارستان های شاهرود با حضور معاونان خود، فرماندار شاهرود و مسئولان مجموعه بهداشت و درمان شهرستان، ضمن اشاره به لزوم ارتقاء کیفیت خدمات درمانی به بیماران گفت: طی دو سال روی کار آمدن دولت یازدهم، توجه به بخش درمان در زمره نخستین برنامه های کاری و اولویت های دولت به ویژه در شهرستان ها بوده است.

وی خطاب به مسئولان بهداشت و درمان شهرستان شاهرود، افزود: ارتقاء کیفیت درمان جز در سایه کوشش ویژه مسئولان خدمات و درمان به صورت شبانه روزی و با کاری جهادی میسر نمی شود لذا می بایست از این مجموعه پرکار و دلسوز کمال قدردانی را داشت.

رضایتمندی از خدمات درمانی نسبتا مطلوب است

استاندار سمنان با اشاره به افزایش سطح رضایت نسبی هموطنان در زمینه خدمات درمانی و بهداشتی، گفت: طی سال های اخیر خوشبختانه میزان سطح رضایتمندی هموطنان از مجموعه بهداشت و درمان تا حد زیادی افزایش یافته اما بازهم باید در زمرنه رفع کاستی ها به ویژه در مناطق محروم بکوشیم.

خباز افزود: طرح بیمه سلامت همگانی در قالب طرح جامع سلامت در زمره مهمترین اقدامات و طرح های درمانی سیاست داخلی جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر است که با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به بحث سلامت همراه شده است.

وی در ادامه بیان داشت: بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود نیز یکی از بهترین مراکز درمانی سطح استان سمنان است که البته در سایه تلاش پرسنل علوم پزشکی این شهرستان می توان با تجهیز بیشتر، ارتقاء خدمات این بیمارستان را نیز شاهد بود.

شاهرود یکی از بهترین مراکز درمانی استان سمنان را دارد

معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود نیز در این دیدار با اشاره به سطح مطلوب خدمات به بیماران گفت: این شهرستان با وجود دو بیمارستان امام حسین(ع) و خاتم الانبیاء(ص)، بیمارستان در دست احداث فاطمیه و درمانگاه های فعال در کنار وجود افراد متخصص یکی از بهترین پتانسیل های درمانی سطح استان سمنان را دارا است.

سیدمحمدرضا هاشمی با تشکر از تلاش مجموعه خدمات درمانی شهرستان شاهرود گفت: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با وجود تجهیزات مناسب، کادر مجرب و نیروهای متخصص در ارتقاء خدمات درمانی به شهروندان همواره موفق بوده است.

وی افزود: نگاه ویژه دولت یازدهم به بحث سلامت و درمان همگانی نشان از اهمیت این مقوله در کشور و همچنین نگاه مثبت و سازنده مسئولان ارشد دولتی علی الخصوص به مقوله درمان در مناطق محروم است که خوشبختانه استاندار جدید سمنان نیز از این نگاه ویژه برخودار است.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در این بازدید گزارشی از وضعیت زیرساختی و همچنین نیروهای بخش درمان شهرستان های شاهرود و میامی ارائه داد و گفت: نگاه دولت یازدهم در ارتقاء بخش درمان شرق استان قابل تحسین است.

در خلال این بازدید استاندار سمنان و فرماندار شاهرود با بیماران و همراهان آن ها در مجموعه بیمارستان های امام حسین(ع) و خاتم الانبیاء (ص) دیدار و از نزدیک با مشکلات آن ها آشنا شدند.

دیدار سرزده از مجموعه درمانی کوثر سمنان نیز در هفته گذشته از دیگر برنامه های استاندار سمنان از بدو ورود به این استان بوده است.