زاهدان-نمانیده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: عاشورا تا اربعین دوره ای برای احیاء ارزش ها است، که باید برای همیشه زنده نگه داشته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در جمع اجتماع عزاداران اربعین حسینی در مسجد جامع زاهدان اظهار داشت: اربعین حسینی تجلی عشق به تربت و مرقد سیدالشهدا (ع) و آغاز یک حرکت حسینی به معنای حقیقی کلمه است که با وجود گذشت قرن ها، همچنان دل همه دوستداران اهل بیت و همه آزادگان جهان را به سوی رستگاری و عزت و افتخار می کشاند.

امام جمعه زاهدان افزود: این مراسم پیاده معنوی، یک اتحاد علیه دشمنان است و پیاده روی اربعین حسینی علاوه بر اینکه یک زیارت سرشار از معنویت و روحانیت بوده، یک جهاد و حرکت سیاسی نیز محسوب می شود.

وی گفت: شعاع پیام اربعین امروز فراتر از جهان تشیع است چرا که امام حسین (ع) برای نجات بشریت در برابر کفر به شهادت رسید و این همایش بزرگ، اسلام را از شرّ تکفیریان نجات می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه منابع روایی و دینی زیارت اربعین امام حسین‌(ع) را توصیه کرده‌اند، گفت: زیارت اربعین خاطره کربلا را زنده نگه می‌دارد و پیام‌رسان درس عاشورا خواهد بود، امام حسن عسگری(ع) نیز مومنان را به چند موضوع مهم توصیه کرده‌اند که یکی از آنها زیارت اربعین است.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه زیارت اربعین و حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین علاوه بر جنبه عبادی از بعد سیاسی و رسانه‌ای نیز بسیار مورد توجه بوده، افزود: میلیون‌ها انسان از سراسر جهان در زیارت اربعین امام حسین‌(ع) شرکت می‌کنند که تداوم بخش همان سنت حسنه اهل بیت(ع) است. این راهپیمایی، بزرگ ترین همایش اسلام هست و خواهد بود که علاوه بر جنبه عبادی، بعد سیاسی آن به دلیل تاکید بر وحدت امت اسلام و ولایت پذیری بسیار مورد توجه است.

آیت الله سلیمانی به اجتماع ۲۰ میلیونی مسلمانان در سالروز اربعین سرور وسالار شهیدان امام حسین (ع) در کربلا اشاره کرد و افزود: این اجتماع بزرگ برای بازگو کردن اهداف قیام امام حسین (ع) و آماده کردن جهان برای قیام حضرت مهدی (عج) است.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این مراسم مردم شرکت کننده با نوای مداحان اهل بیت (ع) به عزارداری اربعین حسینی پرداختند و اقامه نماز ظهر به صورت جماعت حسن ختام این مراسم بود.