کرمانشاه- مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه بارشی جدید به استان و بارش برف در نتیجه فعالیت این سامانه طی روزهای آینده خبر داد.

شاهرخ پارسا در گفتگو با خبرنگار مهر، از ورود سامانه بارشی جدید به جو استان کرمانشاه خبر داد و گفت: آخرین تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر ورود موج آخر از سامانه مستقر بر جو منطقه به استان کرمانشاه، از بامداد روز یکشنبه تا صبح دوشنبه است.

وی افزود: این سامانه سبب بارش برف و سوزباد در بیشتر نقاط به ویژه نیمه شرقی و نواحی شمالی استان کرمانشاه می شود و  عمدتاً منطقه اورامانات و شهرستان های کنگاور، سنقر، صحنه، هرسین، کرمانشاه، دالاهو و اسلام آباد را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: این شرایط سبب کولاک، كاهش ديد و لغزندگی بخصوص در گردنه ها و جاده های کوهستانی استان می شود.

وی تصریح کرد: با خروج این موج تا پایان هفته شاهد استقرار هوای بسیار سرد، وقوع یخبندان و کاهش بیشتر دمای هوا به میزان ۵ تا ۱۰ درجه سردتر خصوصا در صبح روزهای دوشنبه تا پنجشنبه در استان خواهیم بود.

پارسا تاکید کرد: با توجه به ورود این سامانه برای جلوگیری از مشکلات و مخاطرات احتمالی توصیه می شود مردم و مسئولان استان تمهيدات لازم جهت استفاده بهينه و مديريت حامل های انرژی با توجه به استقرار هوای بسیار سرد، وقوع یخبندان و کاهش دمای هوا داشته باشند.

وی هم چنین بر آمادگی و هماهنگی ادارات ذيربط جهت تعطيلی احتمالی مدارس، مراكز آموزشی و ادارات در اين مدت تاکید کرد و افزود: افراد در این مدت از تردد غیرضروری در جاده های درون و برون شهری پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه هم چنین بر احتیاط در رانندگی به خاطر لغزندگی و مه گرفتگی محورها خصوصا در مناطق و مسیرهای کوهستانی تاکید و خاطرنشان کرد: استفاده از زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی در ترددهای ضروری در جاده های برون شهری الزامی است و باید رانندگان به آن توجه کنند.

وی یادآور شد: افراد از مسافرت های غیر ضرور به استان های واقع در نيمه شمالی كشور خصوصا استان های همدان، كردستان، لرستان به دلیل بارش برف در این مناطق پرهیز کنند.