قزوین- استاندار قزوین گفت: پؤوهش پایه و اساس توسعه پایدار است و با توجه به آن می توان به پیشرفت علمی کشور شتاب بیشتری بخشید.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه پژوهش که در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد اظهارداشت: هفته پژوهش فرصت خوبی برای ارائه توانمندی و دستاوردهای تحقیقاتی است و برپایی نمایشگاه نیز این امکان را به صورت عملی برای جوانان فعال در این بخش فراهم می کند.

استاندار بیان کرد: برپایی نمایشگاه کار خوب و شایسته ای است که به عنوان یک کار ماندگار در حوزه تحقیق و پژوهش می تواند مسیر آیندگان را هموار کند.

همتی افزود: پژوهش ها به توسعه پایدار کمک می کند و خوشبختانه در استان و کشور شاهد پیشرفت روز به روز در این حوزه هستیم که می تواند آینده امیدوار کننده ای را برای ما ترسیم کند.

وی بیان کرد: شرایط کشور برای تحقیق و توسعه بسیار مناسب است و اگر برای پاسخگویی به نیازهای علمی بر اساس پژوهش و تحقیق رفتار کنیم به نتایج خوبی خواهیم رسید.

استاندار تصریح کرد: کارهای علمی جدید می تواند توسعه پایدار کشور را تسریع کند و میتوان گفت فعالیت های پژوهشی یک جهاد علمی است و باید کاری کنیم تا فعالیت های پژوهشی در جامعه نهادینه شود.

در ادامه منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: هفته پژوهش بهترین فرصت برای ارائه دستاوردهای تحقیقاتی و معرفی دستاوردهای علمی، تحقیقاتی و ایجاد انگیزه در میان پژوهشگران جوان است.

حمید اسکویی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و دبیر اجرایی نمایشگاه هم در این مراسم گفت: در این نمایشگاه در ۲۶ غرفه از ۱۷ دستگاه اجرایی آخرین دستاوردهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی ارائه شده است.

وی افزود: در پایان این نمایشگاه غرفه ها و طرح های برتر معرفی و تجلیل خواهند شد.

استاندار قزوین در ادامه از قسمت های مختلف این نمایشگاه بازدید و با پژوهشگران و محققان جوان گفتگو کرد.