معاون توسعه كتابخانه‌ها و كتابخوانی نهاد از برگزاری نهمين دوره آموزشی «مشاوره كتابدار» در شهرستان تبريز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، محمد اللهیاری فومنی معاون توسعه كتابخانه‌ها و كتابخوانی نهاد از برگزاری نهمين دوره آموزشی «مشاوره كتابدار» با حضور بيش از ۱۴۰ نفر از كتابداران استان‌‌های آذربايجان‌شرقی، آذربايجان‌غربی و زنجان در شهرستان تبريز خبر داد.

وی افزود: نهمين دوره آموزشی «مشاوره كتابدار» توسط اداره كل منابع با حضور بيش از ۱۴۰ نفر از كتابداران استان‌‌های آذربايجان‌شرقی، آذربايجان‌غربی و زنجان از بيست و دوم تا بيست و ششم آذرماه و به ميزبانی تبريز برگزار می شود.

معاون توسعه كتابخانه‌ها و كتابخوانی نهاد با اشاره به بازخوردهای مثبت برگزاری دوره‌های آموزشی «مشاوره كتابدار» از سوی كتابداران شركت كننده، گفت: به واسطه همت و اراده همگانی كه در خانواده نهاد ايجاد شده با برگزاری دوره نهم بيش از ۱۲۰۰ نفر از كتابداران ۲۹ استان كشور در اين دور آموزشی شركت كرده‌اند و اميدواريم به زودی آخرين دوره حضوری اين بسته آموزشی با مشاركت كتابداران دو استان باقيمانده (اصفهان و مركزی) برگزار شود. پيش ثبت نام شركت در نهمين دوره از دو هفته پيش آغاز شده كه تاكنون بيش از ۳۰۰ نفر از كتابداران آذربايجان‌شرقی، آذربايجان‌غربی و زنجان براي حضور در آن داوطلب شده‌اند و مطمئنيم اگر شرط تعطيل نشدن كتابخانه‌هاي عمومي به خاطر شركت در دوره آموزشی و دغدغه بوجود نيامدن اختلال در ارائه خدمات به اعضا و مراجعان كتابخانه‌ها نبود، تمامي ۵۵۰ كتابدار اين استان‌ها داوطلب می شدند.

اللهیاری گفت: انتخاب نهایی شركت‌كنندگان با در نظر گرفتن نسبت تعداد داوطلبان به تعداد كتابداران هر استان به شيوه قرعه‌كشی از ميان داوطلبان در اداره كل منابع نهاد انجام و از طريق پايگاه اطلاع‌رسانی نهاد منتشر خواهد شد.

تحليل و بررسی وضعيت نشر كشور در زمينه رمان‌های عامه‌پسند ايرانی، بررسی كتب و ناشران كودك و نوجوان، آشنايی با ساختار داستان و رمان و معرفی رمان‌های غيرايرانی و معرفی ترجمه‌های قرآنی موجود در نشر كشور سرفصل‌های نهمين كارگاه آموزشی مشاوره كتابدار و يافته‌هاي جديد علم كتابداری به عنوان بحث ويژه و در جهت مهارت‌افزايی عمومی اين دوره در نظر گرفته شده است.

دوره‌های آموزشی مشاوره کتابدار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پیش از این در شهرهای اردبیل، دزفول، ساری، تنکابن، شیراز، بندرعباس و مشهد برگزار شده است.