معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: نباید در طرح حفظ موقعیت جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز در میادین و چهارراه ها و معابر تهران اخلالی در زندگی شهروندان ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، پژمان پشمچی زاده در جریان بررسی طرح حفظ موقعیت جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز در میادین و چهارراه ها و معابر مهم شهر تهران تا ارائه طرح جامع ساماندهی میادین و معابر، تصریح کرد: بارها با کمیسیون شهرسازی جلساتی داشتیم اما نباید فراموش کنیم که ما سند راهبردی نداریم و طرح جامع، سند راهبردی اصلی ما برای هرگونه اقدام در شهر است.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی نیز ساختار شهر را مشخص کرده و پهنه بندی ها و چینش شهر را مشخص کرده است، خاطرنشان کرد: عملکرد شهرسازی براساس این قوانین بالادستی مشخص است و این اسناد برای فعالیت در عرصه های مختلف شهر برنامه ریزی های مدونی دارد.

پشمچی زاده با اشاره به اینکه پرونده بسیاری ساختمان های محورهای مهم شهر همچون خیابان حضرت ولیعصر(عج) و کلیات طرح و مطالعات انجام شده آماده و قابل ارائه به کمیسیون شهرسازی برای تصمیم گیری نهایی است، متذکر شد: سرعت تغییرات در دل شهر گهگاهی باعث می شود مجددا اصلاحاتی اعمال کنیم. اما اعضای شورا باید در نظر بگیرند درباره پیاده راه حضرت ولیعصر(عج) تغییری که در مطالعات انجام شده باید اعمال شود.

وی با تاکید بر اینکه ریتم حرکت در شهر سریع است، متذکر شد: اعضای شورا نباید با تصمیم گیری ها جریان حیاتی شهر را مختل کنند. نباید با مصوبه ای بحث ماموریت را از چارچوب بحث خارج کنیم، بلکه باید با کمیسیون مشاوره های زیادی انجام شود.

پشمچی زاده بند ۵ طرح حفظ موقعیت و جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز در میادین و چهارراه ها و معابر مهم شهر تهران تا اراده طرح جامع ساماندهی میادین و معابر  را منجر به ایجاد در شهر دانست و گفت: ارجاع پرونده ها به کمیسیون ماده ۵ با توجه به اینکه در پایش طرح تفصیلی ۳۷ هزار مورد بررسی شده است، تنها منجر به اتلاف وقت خواهد شد.

معاون شهرسازی شهرداری تهران یادآور شد: ضابطه های شهر و پهنه های تهران مشخص است و نیاز به کمیسیون ماده ۵ ندارد. از همین رو باید با دقت بیشتری جزئیاتی فراهم کنیم که به آراستگی بیشتر میادین بیانجامد، اما نباید بگذاریم زندگی شهر تهران مختل شود.