نقوی حسینی، نماینده مجلس گفت: با فعالیت رسانه‌ها می‌توان وقف رابه جنبش وحرکت عمومی در جامعه اسلامی خود تبدیل کنیم با اطلاع‌رسانی می‌توان نیکوکاران زیادی را به سمت وقف و رفع مشکلات جامعه سوق داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسین نقوی حسینی با بیان این مطلب که وقف یکی از فرایض الهی است و اقدام بسیار موثر اجتماعی برخاسته از فرهنگ اسلام است، افزود: وقف در تاریخ اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه به یاری مکتب و باورهای اعتقادی اسلامی وقف همواره منشأ خدمات ارزشمندی در حوزه‌های دینی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی بوده است، تصریح کرد: وقف باعث شده است که واقفان برای برخورداری از ثواب اخروی از طریق وقف اموالشان در زمینه ارایه خدمات فرهنگی، دینی و معنوی صرف کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وقف احسان ماندگار برای واقفان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: تا زمانی که اموال وقف شده وجود داشته باشد، همواره ثواب آن برای واقف باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه امروزه هزینه‌های عمده صورت گرفته در زمینه فرهنگ دینی از جمله احیا و حفظ فرهنگ عاشورایی و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای آموزه‌های دینی از جانب وقف صورت گرفته است، گفت: وقف در طول تاریخ منشأ خیر و برکت برای جهان اسلام بوده است.

وی با بیان این مطلب که امروزه نیازهای جامعه متنوع و متکثر شده است، تصریح کرد: واقفان باید نیازمندی‌های موجود در جامعه را با کمک سازمان اوقاف و امور خیریه شناسایی کرده و  شجره طیبه مستمری از خود به جای بگذارند.

عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد به ساخت مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: تلاش در راستای گسترش مراکز آموزشی و دانشگاهی خیر کثیری را برای واقف به همراه خواهد داشت.

وی ورود به حوزه بهداشت و درمان را از دیگر نیازهای امروزه جامعه برشمرد و گفت: کمک به بیماران صعب‌العلاج و تلاش در راستای کاهش هزینه بیماری آنها از جمله موارد ضروری برای واقفان است.

نقوی حسینی با تأکید بر ضرورت معرفی آثار وقف و مزایای آن در افکار عمومی خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از مردم آمادگی لازم برای انجام فعالیت خیر را دارند اما با وقف و شیوه آن آشنایی ندارند، بنابراین لازم است در رسانه‌های جمعی به ویژه رسانه ملی(صداوسیما) به مناسبت‌های مختلف آثار و مزایای وقف تبیین کند.

وی با اشاره به ضرورت حضور جدی و فعال رسانه‌ها در زمینه گسترش فرهنگ وقف بیان داشت: باید در قالب برنامه‌های مختلف از جمله فیلم و سریال موضوع وقف به طور دقیق برای مردم تشریح شود.

به گفته این نماینده مجلس باید با اساس قرار دادن روایات و احادیث فیلم‌ها و سریال‌هایی در رسانه ملی در خصوص آثار دنیوی و اخروی وقف برای مردم به نمایش درآید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر رسانه‌ها در راستای ترویج فرهنگ وقف به نقش خود به خوبی توجه کنند شاهد خواهیم بود وقف به جنبش و حرکت عمومی ملی در جامعه تبدیل شود.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه نیز باید با همکاری با رسانه ملی طی برنامه‌ریزی منسجم نسبت به اطلاع‌رسانی به مردم فعالیت مستمری داشته باشد، گفت: تشنگان زیادی در جامعه وجود دارند که با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی آنها می‌توان زمینه گسترش وقف را از سوی علاقمندان به امور خیر و خداپسندانه فراهم کرد.