نشست نوبل خوانی با شیمبورسکا در قالب یکی از نشست های نوبل خوانی مرکز فرهنگی شهر کتاب روز یکشنبه ۲۹ آذر برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، نشست نوبل خوانی با شیمبورسکا به عنوان یکی از نشست های نوبل خوانی مرکز فرهنگی شهر کتاب، روز یکشنبه ۲۹ آذر برگزار می شود.

ویسواوا شیمبورسکا، شاعر لهستانی است که اشعارش برای ایرانی‌ها نیز آشناست. شعر او ساده، عمیق و عاری از تفاخر زبانی است و به قول داوران کمیته‌ ادبی نوبل، او موتزارت شعر است با شور و هیجان‌های بتهوونی. اولین ترجمه‌ اشعار شیمبورسکا به فارسی با عنوان «آدم‌ها روی پل» به قلم شهرام شیدایی و چوکا چکاد و آخرین ترجمه‌ اشعار او با عنوان «این‌جا» به قلم بهمن طالبی‌نژاد و آنا مارچینوفسکا منتشر شده است.

شیمبورسکا در سال ۱۹۹۶ برنده‌ جایزه‌ نوبل ادبی شد و در سال ۲۰۱۲ در سن ۸۴ سالگی درگذشت. شیمبورسکا شاعری است که به زبان جهانی در شعر دست‌یافته و فقط برای مردم لهستان شعر نمی‌گوید.

بیستمین نشست نوبل‌خوانی شهر کتاب روز یکشنبه ۲۹ آذر از ساعت ۱۶:۳۰ به نوبل‌خوانی با شیمبورسکا اختصاص دارد که با حضور احمد پوری و گروس عبدالملکیان در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.