آستارا - فرمانده هنگ مرزی آستارا از کشف ۲۷۷ هزار و ۶۰۰ نخ انواع سیگار خارجی قاچاق معادل ۱۳ هزار و ۸۸۰ پاکت در این شهرستان مرزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ایرج زارعی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری دو نفر قاچاقچی بومی سیگار های خارجی توسط مرزبانان هنگ مرزی آستارا اظهار کرد: مرزبانان پرتلاش هنگ مرزی آستارا، با اقدام مناسب اطلاعاتی، موفق به کشف و ضبط ۲۷۷ هزار و ۶۰۰ نخ انواع سیگار قاچاق و غیر مجاز خارجی شدند.

وی با بیان اینکه این عملیات به صورت مشترک توسط معاونت های عملیات و اطلاعات هنگ مرزی آستارا صورت گرفت افزود: مرزبانان هنگ مرزی آستارا پس از اخذ مجوز قضایی و رعایت همه موازین، وارد مخفیگاه قاچاقچیان شده و طی بازرسی به عمل آمده ۶ هزار و ۸۸۰ پاکت انواع سیگار و پس از جستجوی یک دستگاه خودروی ماکسیمای موجود در محل مخفیگاه نیز ۷ هزار پاکت سیگار دیگر را کشف کردند.

زارعی گفت: افراد خاطی پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیربط ارجاع داده شدند.

فرمانده هنگ مرزی آستارا با تاکید بر اینکه آثار زیانبار اقتصادی قاچاق را می توان در کاهش تولید داخلی، افزایش بیکاری، کاهش درآمد های عمومی دولت و محروم شدن خزانه عمومی از حقوق گمرکی و سلامت جامعه و مصرف کنندگان به وضوح مشاهده کرد افزود: یکی از مولفه های امنیت در کشور، جانفشانی های مرزبانان در مرزها است.

وی ادامه داد: نیروهای سخت کوش مرزبانی شهرستان مرزی بندر آستارا در استان گیلان، تمامی تحرکات در حوزه های مختلف از جمله قاچاق را با اقتدار شناسایی و خنثی می کنند.