اصفهان - شهردار اصفهان گفت: به منظور بهر‌ه‌برداری شهرداری از فضاهای بلا استفاده كشاورزی در شهر اصفهان و به ویژه در منطقه ناژوان، خواستار لغو مصوبه نبود تغییر كاربری در این منطقه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ مهدی جمالی‌ن‍ژاد پیش از ظهر شنبه در یكصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان كه با حضور مدیركل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد با تاكید بر اینكه در حال حاضر هیچ‌گونه جدایی بین شهرداری و اداره كل راه و شهرسازی وجود ندارد،‌ اظهار داشت: مدیركل راه و شهرسازی فعلی استان با بدنه شهرداری آشنایی كامل داشته و نسبت به ظرفیت‌ها و جنس شهرداری آگاهی كامل دارد.

لزوم اصلاح در طرح تفضیلی شهر اصفهان

وی با اشاره به اینكه اصلاح در طرح تفضیلی شهر اصفهان باید مورد توجه قرار گیرد،‌ ابراز داشت: این طرح در سال ۸۱ تدوین شده و در حال حاضر ضروری است كه مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

شهردار اصفهان همچنین توجه به مشكلات حریم در شهر اصفهان را مهم خواند و افزود: ما در شهر اصفهان برای حوزه حریم شهری با مشكلات زیادی روبه‌رو هستیم و از این رو باید این امر مورد توجه باشد.

وی با اشاره به تدوین و ابلاغ طرح تفضیلی مناطق ۱۴ گانه شهرداری اصفهان گفت: تنها طرح تفضیلی منطقه ۱۵ آماده نشده است كه به تازگی تدوین و ابلاغ خواهد شد.

جمالی‌نژاد اضافه كرد: بر این اساس از مسئولان امر تقاضا داریم كه این طرح تفضیلی را بررسی و مشكلات آن را به دبیرخانه مربوطه ارائه دهند تا مورد بازبینی قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینكه با توجه به تاریخی بودن شهر اصفهان باید ملاحظات ساخت و ساز در این شهر مورد توجه باشد، ‌اضافه كرد: از این رو تمام عوامل ساخت و ساز در شهر باید به سمت قانونمندی بروند.

اراضی كشاورزی بلا استفاده اصفهان در اختیار شهرداری قرار گیرد

شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به اینكه از اداره كل راه و شهرسازی تقاضا داریم كه به منظور بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهرداری اصفهان نسبت به تامین و تخصیص برخی از زمین‌های در اختیار خود در شهر اصفهان همكاری لازم را با شهرداری داشته باشد،‌ ادامه داد: شهرداری برای آزادسازی طرح‌های عمرانی خود به وی‍ژه در پایانه‌های مسافربری و آزادسازی رینگ‌های ترافیكی دچار مشكل است.

وی همچنین با اشاره به لزوم مشاركت شهرداری برای توسعه فضای سبز و حل مشكلات زیست محیطی ابراز داشت: در این زمینه تقاضا داریم كه مصوبه نبود تغییر كاربری اراضی كشاورزی در شهر اصفهان و به ویژه منطقه نا‍ژوان در كمیسیون ماده ۵ لغو شود و از اینرو با این امر همچنین انتقال و مساعدت در خصوص واگذاری این زمین‌ها به شهرداری برای توسعه پروژه‌های عمرانی محلات و همچنین پروژه‌های مربوط به فضای سبز اقدامات لازم صورت پذیرد.

جمالی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینكه روند رو به افزایش ساخت و سازها در حریم رینگ چهارم ترافیكی شهرداری اصفهان با وجود تمام تذكرات ارائه شده همچنان ادامه دارد،‌ افزود: از این رو از اداره كل راه و شهرسازی استان اصفهان درخواست داریم به صورت محوری آزادسازی این پروژه را در دستور كار قرار دهد و شهرداری نیز عملیات اجرایی این پروژه را انجام دهد.