زنجان - نماینده ولی فقیه در استان زنجان با ابراز نگرانی از میزان بالای طلاق در جامعه، گفت: این امر زیبنده جامعه اسلامی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر،حجت الاسلا علی خاتمی ظهر یکشنبه در همایش ازدواج آسان در مرکز همایش های بین المللی روزبه زنجان، افزود: متاسفانه در جامعه امروز طلاق که مغضوب‌‌ترین حلال خداست روبه رشد است و روند موجود در زمینه رشد طلاق در جامعه نگران کننده است.

وی اظهار کرد: افزایش نرخ طلاق در جامعه نشان از پایین آمدن آستانه تحمل مردم و از بین رفتن سنت ها و اعتقادات است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه افزایش نرخ طلاق از چالش های مهم جامعه است گفت: متاسفانه در حال حاضر طلاق به عنوان یک چالش مهم و اساسی در جامعه تبدیل شده و آسیب های اجتماعی در جامعه در پی داشته است.

خاتمی تاکید کرد: آمار طلاق وحشتناک است و بخش عمده‌ای از آن به مسایل تربیتی، اعتقادی و آداب و رسوم اجتماعی برمی‌گردد.

وی گفت: زوجین باید از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هم‌طراز باشند و این عامل را باید دختر و پسر قبل از ازدواج به آن توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه زن و مرد هر دو در اداره زندگی با هم شریک هستند، افزود: برای استحکام و گرم نگه داشتن کانون خانواده زن و مرد باید کنار هم باشند.

خاتمی در پایان افزود: امروزه شرایط اجتماعی نسبت به گذشته تغییر کرده و  روانشناسان باید با تکیه بر اصول، روش‌هایی برای سوق جوانان به ازدواج ارایه دهند که مطابق با زمان حال باشد و جوانان هم از این امر استقبال کنند.