کتاب «بررسی تاریخی تفکر شیعه اثنی عشریه»اثر حجت الاسلام غلامحسین محرمی، محقق گروه تاریخ و تمدن پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به چاپ دوم خود رسید..

به گزارش خبرگزاری مهر، كتاب «بررسی تاریخی تفکر شیعه اثنی عشریه» اثر حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محرمی، محقق گروه تاریخ و تمدن پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به چاپ دوم خود رسید.

این پژوهش، نتيجه تلاش علمی حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محرمی است كه در گروه تاریخ و تمدن پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سامان يافته است و به تازگی به چاپ دوم خود رسیده است.

پژوهش حاضر تلاشی است در راستاي تبيين پيشينه تفکر شيعه درباره امامت و پيشينه تاريخي واژه شيعه و واژه‌هاي هم­مفهوم آن، بيان عقيده پيکره اصلي شيعه درباره امامت و تفاوت آن با تفکر شاخه‌ها و فرقه‌های جداشده از آن و جلوه‌هاي اين تفکر در زمان‌هاي مختلف. در اين تحقيق تأکيد شده که آغاز تفکر شيعه درباره امامت مربوط به عصر پيامبر(ص) است و نخستين کسانی که اين عقيده را داشتند، اصحاب آن حضرت بودند.

این تحقیق شامل چهار فصل به شرح زیر است:

فصل اول: مفاهیم و منابع (در مورد شیعه، امامیه، اثنی عشریه ...)

فصل دوم: ادوار تاریخی شیعه امامیه

فصل سوم: مبانی روایی شیعه امامیه اثنی عشریه

فصل چهارم: شیعه اثنی عشریه، استمرار تفکر امامیه

گفتني است چاپ دوم كتاب «بررسی تاریخی تفکر شیعه اثنی عشریه» به قلم حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محرمی  با قیمت  ۱۵۰۰۰ تومان در اختيار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به نشانی www.poiict.org مراجعه کنند.