با توجه به اهميت سلامت بهداشت و روان دانشجويان، وزارت علوم در نظر دارد برنامه معاينه و چكاپ دانشجويان را در دانشگاه هاي سراسري كشور اجرا كند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي "مهر"، دكتر "حسن مسلمي نائيني" روز گذشته در دومين گردهمايي روساي مراكز بهداشت و درمان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي سراسر كشور در دانشگاه صنعتي اميركبير افزود: ارتقا شاخص هاي بهداشت و درماني و حفاظت از وضعيت بهداشتي و درماني دانشجويان بايد در رئوس برنامه هاي دانشگاه ها قرار گيرد.

وي خاطر نشان كرد: در دانشگاه هاي خارج از كشور، دانشجويان يك بار در سال مورد معاينه و چكاپ كامل قرار مي گيرند. در صورتي كه برنامه معاينه و چكاپ دانشجويان در دانشگاه هاي سراسري كشور نهايي شود، ثبت ‌نام دانشجويان منوط به انجام معاينات پزشكي مي ‌شود.

مدير كل امور دانشجويان داخل كشور اظهار داشت: وزارت علوم تلاش هاي زيادي را در جهت راه اندازي برنامه معاينه پزشكي در كل دانشگاه انجام مي دهد و در نظر دارد به اين وسيله سلامت دانشجويان را مد نظر قرار دهد.

وي با بيان اين كه در اسلام نيز به مسئله درمان و بهداشت توجه زيادي شده است، افزود: با سرويس دهي بهداشتي و اطلاعات رساني در اين زمينه به دانشجويان بسياري از مشكلات آموزشي و تحصيلي نيز برطرف مي شود.