بهشهر - رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بهشهر گفت: با عملیات گسترده نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست، در دو روز گذشته شش شکارچی متخلف به همراه شش قبضه سلاح شکاری در حیات‌وحش میانکاله دستگیر شدند.

زمان رضا احمدی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان این خبر گفت: در این دستگیری همچنین سه قطعه پرنده حواصیل، سه قطعه چنگر و یک گیلانشاه نیز کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: ضمن کشف و ضبط سلاح شکاری و پرندگان از این متخلفان، ۳ فروند قایق پارویی و موتوری نیز کشف و ضبط شد.

رئیس اداره محیط‌زیست بهشهر گفت: در ۲۰ آذرماه امسال نیز با عملیات گسترده نیروهای یگان حفاظت دو استان گلستان و مازندران ۳۲ شکارچی متخلف در حوزه آبی پناه گاه حیات‌وحش میانکاله دستگیر شدند که از این شکارچیان غیرمجاز ۳۲ قبضه سلاح ساچمه زنی، ۹ قطعه پرنده شکار شده و پنج فروند قایق کشف و ضبط شد.

احمدی افزود: شکارچیان متخلف دستگیرشده، بعد از تنظیم صورت‌جلسه، جهت پیگرد قانونی به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

شبه‌جزیره میانکاله با ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتار وسعت در شهرستان بهشهر تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست مازندران  است و حدود ۴۵ هزار هکتار از این مناطق اکوسیستم آبی است که شامل مناطق تالابی، باتلاقی و خلیج میانکاله است و مابقی نیز شبه‌جزیره میانکاله است که این منطقه از سال ۴۸ به‌عنوان اولین منطقه تحت حفاظت محیط‌زیست قرارگرفته و با توجه به پتانسیل منطقه و زمستان گذرانی پرندگان به پناهگاه حیات‌وحش میانکاله به‌عنوان اولین گروه تالاب کنوانسیون تالاب‌ها ثبت و یک سال بعد به‌عنوان یکی از ذخیره‌گاه زیست‌کره در یونسکو ثبت شد.