ارومیه – معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر سهم بودجه پژوهش از تولید ناخالص داخلی به صورت کامل تخصیص نمی یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، نادرصفرزاده ظهر دوشنبه در دیدار با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در زمینه تخصیص منابع مالی برای موضوع پژوهش در کشور افزود: بحث پایین بودن تخصیص منابع مالی برای امر پژوهش در کشور، صرفا مربوط به بودجه های دولتی نیست بلکه دولت سهمی از تولید ناخالص داخلی را برای پژوهش در نظر گرفته که بخاطر وجود مشکلات مختلف، این سهم بطور کامل تخصیص نمی یابد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سالهای گذشته، با وجود منابع مالی عظیم، فرصت های زیادی در حوزه تحقیق و پژوهش از دست رفته و امروز بویژه در برنامه ششم توسعه باید این عقب ماندگی با کمک و همکاری بخش دولتی و خصوصی، جبران شود.

وی به نقش پژوهش در اشتغال جوانان اشاره و خاطرنشان کرد: امروز باید دانشجویان و پژوهشگران به سمت رشته هایی حرکت کنند که مورد نیاز و تقاضای بازار کار است که از جمله این فعالیت ها، تاسیس و فعالیت در شرکت های دانش بنیان است که می توانند سهم برجسته ای را در اشتغالزایی جوانان و تولید ثروت ایفا کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی بر لزوم حمایت و پشتیبانی از فعالیت های شرکت های دانش بنیان به عنوان ظرفیت و پتانسیل خوبی برای ایجاد اشتغال و توسعه استان تاکید کرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صحا نیز در این دیدار با اشاره به گسترگی حوزه صنایع الکترونیک و پیشتازی این صنعت در میان صنایع نوین کشور گفت: با وجود پتانسیلی که در کشور وجود دارد اما تنها بخش کوچکی از تولیدات صنعتی کشور مربوط به حوزه الکترونیک است که تاسیس شرکت های دانش بنیان که متشکل از فارغ التحصیلان، دانشجویان و اساتید این رشته هستند، می تواند گامی موثری برای تقویت حوزه صنایع الکترونیک کشور باشد.

علی وحدت با اشاره به ریسک پذیر بودن فعالیت های حوزه الکترونیک افزود: حمایت و تامین مالی فعالیت های جسورانه شرکت های حوزه صنایع الکترونیک در جهت خودکفایی این بخش از صنعت کشور یکی از الزامات این حوزه است که باید به آن توجه ویژه ای شود.