معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره نقش جریان های تکفیری و تفرقه برانگیز در جهان اسلام از آغاز یک جنگ فرهنگی تمام عیار بعد از پایان عملیات نظامی دشمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر متکی معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره موسیقی «پیامبر مهربانی» که دوشنبه هفتم مهر ماه در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن تهران برگزار شد، توضیح داد: وجود گنجینه های بزرگ تمدن، تاریخ و فرهنگ در تاریخ طولانی تمدن ایران شرایطی را برای تمامی ادیان الهی فراهم کرده که در قالب یک خانواده بزرگ هزاران سال در فضایی برادرانه زندگی کنند؛ زندگی که مبتنی بر تعامل سازنده، همدلی و همراهی در جای جای تاریخ این سرزمین دیده می شود.

وی ادامه داد: ظهور اسلام  و تعامل سازنده با ایران، سرچشمه ای را ایجاد کرد که استاد چکناوریان هم امشب در سخنان خود به این موضوع اشاره ای داشت. اما پدیده ای که امروز در جهان اسلام شاهد آن هستیم باعث دامن زدن آتش تفرقه شده است. این موضوع امری است که تحمیل شده و در یک طراحی حساب شده  با استراتژی دقیق و معین عملیاتی شده باعث گردیده که همه آنچه در اطراف ما می گذرد فتنه انگیزی و هدف قرار دادن وحدت مسلمانان باشد. به معنای دقیق تر تفرقه ارمغان این توطئه است.

معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره احیای دوباره اسلام در عرصه های جهانی و برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در تهران طی روزهای اخیر بیان کرد: در دو روز گذشته مباحث متعددی مربوط به همگرایی مسلمین جهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و این موضوع نیز بررسی شد که همه برنامه ریزی های دشمن برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان است و  به هر ترتیب صرفا نمی توانیم سخن از وحدت بگوییم. امروز جهان اسلام در آتشی می سوزد که داعش و گروه های تکفیری آن را ایجاد کرده و آنها اهداف چند وجهی را مدنظر قرار دادند. اینکه چهره ای از اسلام را ارائه بدهند که نه تنها برای غیر مسلمانان بلکه برای مسلمانان نیز مشمئزکننده است.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان در بخش پایانی صحبت هایش ضمن تشریح نقش جریان های تکفیری در ایجاد تفرقه میان مسلمانان جهان گفت: موقعی که جنگ فرماندهان نظامی و نیروهای مردمی علیه جریان های تکفیری تمام می شود تازه یک جنگ فرهنگی در پی آن اغاز می شود و اینجاست که روشنفکران و متفکران و اندیشمندان ما باید به میدان بیایند و مواضع خود را اظهار کنند.