بجنورد - معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: تا پایان سال جاری سه هزار واحد مسکن روستایی در این استان مقاوم سازی و بهسازی می‌شوند.

علی روحانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امسال سهمیه خراسان شمالی برای مقاوم سازی و بهسازی واحد مسکن روستایی چهار هزار و ۵۵۰ واحد بود که تنها به سه هزار واحد مسکونی تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی اختصاص داده شده است.

وی گفت: از این تعداد واحد مسکونی یک هزار و ۷۰۰ واحد منجربه انعقاد قرار داد شده و مابقی نیز تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

روحانی افزود: به دلیل کیفیت پایین مصالح ساختمانی و عدم مقاومت خانه‌های روستایی در برابر سوانح طبیعی، اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی اقدام به اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی کرده است.

وی اظهار کرد: تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین جنبه زیبا شناسانه سیمای روستا، احداث مسکن سبز روستایی، تلاش در بهینه سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ... از جمله اهداف اجرای این طرح است.

روحانی گفت: تطبیق کالبد روستا بازندگی امروزی و ترویج فرهنگ بیمه و ایجاد زمینه‌های لازم جهت تحت پوشش قرار دادن واحدهای احداثی مسکن روستایی از دیگر اهداف مهم اجرای این طرح است.