دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران با هدف احیاء هنر شریف کتابت قرآن و ادعیه، آیین اختتامیه دومین جشنواره سراسری کتابت و گردهمایی کاتبان برجسته قرآن کریم را برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران با هدف احیاء هنر شریف کتابت قرآن و ادعیه، آیین اختتامیه دومین جشنواره سراسری کتابت و گردهمایی کاتبان برجسته قرآن کریم را در ۱۰ و ۱۱ دی‌ماه در محل حسینیه الزهرا(س) در مجتمع امام خمینی(ره) مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌نماید.

این جشنواره در دو بخش کتابت و قطعه‌نویسی برگزار می‌شود که حدود ۲۰۰ نفر کاتب و خوشنویس از سراسر کشور اقدام به ارسال آثار کرده‌اند. موضوعات بخش کتابت عبارتند از  کتابت سور مسبّحات به خط نسخ فارسی و عربی و کتابت سوره اسراء به خط نسخ فارسی. موضوعات بخش قطعه‌نویسی عبارتند از کتابت یک صفحه از قرآن کریم، حدیث و  دعا به خط نسخ، ثلث، محقق و ریحان.

نمایشگاه دومین جشنواره کتابت قرآن کریم در روز جمعه ۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۴ ساعت ۹:۳۰ با حضور اساتید، هنرمندان و علاقمندان این حوزه در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در خیابان ولیعصر، روبه‌روی بزرگراه نیایش، خیابان اسفندیاری افتتاح می‌گردد و تا روز جمعه ۱۸ دی‌ماه  جهت بازدید عمومی برپا است.

همچنین آیین اختتامه جشنواره و تجلیل از برگزیدگان دوره، از ساعت ۱۴ تا ۱۶جمعه ۱۱ دی ماه در محل حسینیه الزهرا (س) در مجتمع امام خمینی(ره) روبروی متروی مصلی، مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌گردد.