بجنورد - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: کلینیک تخصصی سلامت خانواده و سلامت جنسی در این استان راه اندازی می‌شود.

مهردخت قوپرانلو در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، باید به رفع کاستی‌ها و مشکلات آنان در جامعه توجه داشت.

وی گفت: خوشبختانه تاکنون اداره کل امور بانوان و خانواده در حوزه زنان اقدامات موثری انجام داده و استاندار خراسان شمالی نیز به این حوزه توجه ویژه‌ای داشته است.

قوپرانلو با تاکید بر توجه به مسائل زنان از دو منظر زیربنایی و روبنایی اظهار کرد: نگاه به مسائل زنان باید به صورت ریشه‌ای و از سوی سیاستگذاران نیز به عنوان مسئله‌ای اجتماعی تلقی شود.

وی همچنین بر فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در زمینه زنان و خانواده تاکید کرد و گفت: متاسفانه در استان این موضوع از سوی سازمان‌های مردم نهاد و شهروندان مورد استقبال قرار نگرفته است.

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان شمالی با اشاره به برخی کاستی‌های حوزه زنان در استان افزود: کمبود مراکز خاص بانوان، عدم وجود بازارچه خود اشتغالی زنان، عدم وجود مراکز ناباروری زنان و ... از جمله کاستی‌ها و کمبودهای این حوزه است.

وی گفت: در راستای رفع بخشی از مشکلات بانوان و خانواده، کلینیک تخصصی سلامت خانواده و سلامت جنسی در استان افتتاح می‌شود.

قوپرانلو افزود: هدف از راه اندازی این کلینیک در خراسان شمالی را ارتقای سطح آگاهی برقراری روابط سالم و ایمن، جلوگیری از آسیب‌های خانواده و ... عنوان کرد و گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، شمار زیادی از زوجین نارضایتی جنسی دارند که این نارضایتی به روابط بین آن‌ها آسیب جدی می‌رساند.

وی اظهار کرد: این کلینیک با مشارکت معاونت زنان ریاست جمهوری و وزارت بهداشت با انعقاد تفاهم نامه در چند استان کشور از جمله خراسان شمالی راه اندازی می‌شود.