بجنورد - سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خراسان شمالی گفت: زمینه‌ها و شرایط لازم برای توسعه سرمایه گذاری در خراسان شمالی فراهم شده است.

محمود دلپسند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: توسعه سرمایه گذاری مهم‌ترین رویکرد مسئولان استانی است و با توجه به هماهنگی و تعامل خوب بین دستگاه‌های استان، هم اکنون شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران در استان فراهم شده است.

وی تصریح کرد: بانک‌ها نیز باید در خصوص سرمایه گذاری و رفع موانع این حوزه مشارکت بیشتر و بهتری داشته باشند.

دلپسند افزود: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی به منظور توسعه و رونق اقتصادی و سرمایه گذاری موظف به رفع موانع تولید در استان هستند و باید به صورت ویژه این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر توسعه سرمایه گذاری به عنوان مهم‌ترین رویکرد مدیران و مسئولان خراسان شمالی به شمار می‌رود چراکه این استان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در زمینه جذب سرمایه گذار است که که باید برای تحقق این امر، برنامه ریزی‌های درستی انجام شود.

دلپسند اجرای طرح‌های مختلف سرمایه گذاری را در رونق اقتصادی و اشتغالزایی استان موثر دانست و گفت: برگزاری و شرکت در همایش‌های سرمایه گذاری، دیدار با برخی از سفرای سایر کشورها و ... از دیگر برنامه‌ها و اقدامات مهم این بخش در راستای معرفی ظرفیت‌ها و جذب بیشتر سرمایه گذار به استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان، بیش از ۹۱۷ هزار نفر جمعیت دارد.