بجنورد - مدیر گمرک خراسان شمالی از افزایش ۷ درصدی ارزش صادرات در ۹ ماه گذشته از گمرک استان خبرداد.

جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در این مدت ۱۳۷ هزارو ۶۷۱ تن کالا به ارزش ۵۳ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۶۷۱ دلار به خارج صادرشد.

وی اظهار کرد: صادرات انواع کالاهای تولیدی استان در ۹ ماه گذشته از نظر وزنی پنج درصد و به لحاظ ارزشی هفت درصد افزایش داشت.

جعفری اغلب کالاهای صادراتی را شامل کود اوره، میله فولادی، انواع محصولات پلاستیکی، ایزو گام، سیمان، ماکارانی، رب گوجه فرنگی و... عنوان کرد و اظهار داشت: این کالاها به کشورهای هدف ترکمنستان، ترکیه، افغانستان، عراق و بلغارستان صادر شد.

مدیر گمرک خراسان شمالی همچنین تصریح کرد: در این مدت هفت هزارو ۹۳۲ تن انواع کالا شامل برنج، فوم پلی استایرن، قندو شکر، لامپ الای دی، نازل کوره، دستگاه اپتیک به ارزش ۱۰ میلیون و ۸۸۲ هزارو ۱۵۷ دلار از کشورهای پاکستان، ایتالیا، چین و تاجیکستان وارد این استان شده است.

به گفته جعفری واردات کالا در ۹ ماه گذشته به لحاظ وزنی ۳۰۷ تن افزایش و به لحاظ ارزی نیز ۲.۶ برابر شده است.

وی همچنین از ورود ۳۰۰ بسته امانت پستی شامل پوشاک، تبلت، دارو و... از کشورهای سگاپور، نروژ و آمریکا در ۹ ماه گذشته خبرداد و گفت: در این مدت نیز ۱۶۰ بسته شامل آجیل و خشکبار به کشورهای فرانسه، انگلیس و آمریکا صادر شد.

مدیر گمرک خراسان شمالی در ادامه با اشاره به صادرات ۹ ماهه نخست سال گذشته گفت: پارسال ۱۳۰ هزارو ۸۸۱ تن کالا به ارزش ۵۰ میلیون و ۳۴۹ هزارو ۹۴۵ دلار صادر و یک هزارو ۹۵۰ تن کالا  به ارزش دو میلیون و ۸۰۷ هزارو ۵۵ دلار وارد استان این استان شد.