شایسته ایرانی که این روزها در فیلم سینمایی «فصل نرگس» بازی می کند قصد دارد مستند پشت‌صحنه این اثر سینمایی را هم بسازد.

شایسته ایرانی درباره تازه ترین فعالیت های بازیگری خود به خبرنگار مهر گفت: امسال با فیلم سینمایی «امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارم. اگر چه در این اثر نقش کوتاهی ایفا کردم اما ویژگی های نقش برایم جذاب بود ضمن اینکه همیشه علاقمند بودم با کمال تبریزی همکاری داشته باشم. علاوه بر آن در فیلم سینمایی «فصل نرگس» به کارگردانی نگار آذربایجانی حضور دارم.

این بازیگر درباره اینکه با گذشت یک دهه از فعالیت بازیگری اش هنوز شرایطی برای دیدن شدنش به درستی فراهم نیامده است، بیان کرد: در این مورد کمی بدشانسی آوردم. فیلم «آفساید» که اصلا اکران نشد، «موج سوم» آرش سجادی هم آنچنان مورد توجه قرار نگرفت البته خودم هم کار را دوست نداشتم. پس از آن «آینه های روبه رو» را بازی کردم که متاسفانه به خاطر برخی تصمیم گیری ها اکران خوبی نداشت.

وی افزود: بازیگر بخشی از کارش برای دیده شدن است و اکران نامناسب این مساله را مخدوش می کند. بعد از «آینه های روبه رو» تا امروز که بازیگر «فصل نرگس» به کارگردانی نگار آذربایجانی شدم پیشنهادهایی داشتم که از رد کردنشان پشیمان نیستم چون هیچوقت چهره شدن دغدغه ام نبود و حاضر نشدم به هر قیمتی بازیگری کنم. این را با رد کردن سریال هایی که به من پیشنهاد شد ثابت کردم در غیر این صورت تا الان بیشتر از این جلوی دوربین بودم. من معتقدم کم کاری بها دارد و باید بهایش را پرداخت.

ایرانی درباره سایر فعالیت های هنری خود توضیح داد: به کارگردانی سینما فکر نکردم اما مستندسازی را همیشه دوست داشتم. تا کنون جسته گریخته تجربه هایی داشتم اما خوشبختانه شرایطی فراهم آمد تا مستندی از پشت صحنه فیلم سینمایی «فصل نرگس» که از امروز در تهران جلوی دوربین می‌رود، بسازم. با توجه به موضوع قابل تامل و حساس فیلم، پشت صحنه آن قابلیت ثبت شدن را داشت و من هم برای آن فکرهایی دارم که نیاز به تحقیق دارد. خیلی دوست داشتم «فصل نرگس» حتما ساخته شود زیرا این فیلم حرف های بزرگی دارد که باید به مردم گفته شود.

وی درباره همکاری دوباره خود با آذربایجانی پس از «آینه های رو به رو» گفت: فیلمنامه «فصل نرگس» را واقعا دوست دارم چون مثل «آینه های روبه رو» با وسواس نوشته شده و یکی از نکات مهم این فیلمنامه شخصیت پردازی درست آن است. به طوریکه زمان خواندن فیلمنامه احساس کردم لازم نیست چیزی به نقش اضافه کنم. نگار آذربایجانی در کارگردانی تسلطی دارد که باعث می شود با دلهره کمتری سر کار بروم و بیشتر از انرژی ام استفاده کنم. در تجربه قبلی همکاری خوبی بین من و این کارگردان به وجود آمد و امیدوارم این بار هم این همکاری قابل قبول باشد.

بازیگر فیلم «موج سوم» اظهار کرد: نگار آذربایجانی در «آینه های روبه رو» یک فیلم‌اولی بود و همین برای من جذابیت داشت و خوشحالم که در آن کار حضور داشتم ولی نقش من در «فصل نرگس» تفاوت بسیاری با کار قبلی دارد و علاوه بر بازیگری در «فصل نرگس» مسئولیت دیگری عهده دار شدم که به اندازه بازی و شاید هم بیشتر برایم اهمیت دارد.

این بازیگر که صدای او بخشی از قابلیت هایش محسوب می شود در این باره توضیح داد: در فیلم «آفساید» به دلیل صدایم انتخاب شدم تا دختری که قرار است در استادیوم بیاید بتواند صدایش را عوض کند. در «آینه های روبرو» هم صدایم بی تاثیر نبود. پیشنهاد کار دوبله هم برای فیلم های خارجی داشتم اما خیلی جدی نگرفتم ولی در یک نمایشنامه‌خوانی کار صداپیشگی یک پیرزن را انجام دادم.