مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: متاسفانه زیرساخت‌های اتومبیلرانی و موتورسواری در این استان هنوز فراهم نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، امین رشید لمیر عصر امروز در جلسه مجمع انتخاب رئیس هیئت موتور سواری و اتومبیلرانی خراسان شمالی، با اشاره به کسب عنوان چهارمی مسابقات اخیر سبزوار و برگزاری مسابقات متعدد در استان اظهار کرد: زمینی به مساحت سه هزار مترمربع در تخته ارکان بجنورد برای احداث پیست مسابقه در نظر گرفته شده است که متاسفانه به دلیل وجود حجم بالای پروژه‌های ورزشی در استان و کمبود منابع مالی احداث این پیست به تعویق افتاده و افتتاح این پروژه نیازمند مشارکت و حضور بخش خصوصی و کمک دیگر دستگاه‌ها است.

وی افزود: رشته اتومبیلرانی و موتورسواری در استان به رغم داشتن مشتاقان و علاقمندان زیاد این رشته، از ظرفیت‌های قابل توجهی نیز برخوردار است.

رشید لمیر از رفع مشکلات قانونی و اداری این هیئت خبر داد و اظهار داشت: به زودی مجوزهای قانونی برای تردد موتور سیکلت‌های مسابقه در سطح استان اخذ و راکبان موتور سوار برای  برگزاری مسابقات ورزشی مشکلی نخواهند داشت.

وی نبود پیست استاندارد برای برگزاری مسابقات موتور سواری و اتومبیل رانی را از جمله مشکلات اساسی این هیئت دانست.

آمادگی برای احداث پیست موتورسواری 

محمد علی کشمیری تنها کاندید این مجمع نیز طی سخنانی از مهیا نبودن زیر ساخت‌های این رشته ورزشی در استان به دلیل گران قیمت بودن این رشته خبر داد و گفت: درصورت تامین منابع مالی، آمادگی احداث پیست موتور سواری و افرود را در بجنورد داریم.

وی افزود: این رشته ورزشی به دلیل شرایط خاص سخت افزاری نتوانسته است ارتباط لازم با عموم مردم و ورزشکاران را برقرار کند، و به همین دلیل در اولین قدم فرهنگی به دنبال پیوند رشته اتومبیلرانی با ناوگان عمومی استان هستیم تا با معرفی ظرفیت‌های بالای این رشته شاهد حضور بیشتر مشتاقان رشته اتومبیلرانی و موتور سواری در استان باشیم.

در جلسه مجمع هیئت موتور سواری و اتومبیلرانی خراسان شمالی، محمد کشمیری  با کسب ۱۵ رای به مدت چهار سال به ریاست هیئت موتور سواری و اتومبیل رانی خراسان شمالی منصوب شد.