به گزارش خبرگزاری مهر، حسن وارسته نویسنده مجموعه «دنگ و فنگ روزگار» با اعلام خبر نگارش بیش از یک سوم این مجموعه گفت: سیناپس همه قسمت های این سریال نوشته شده و تاکنون هشت قسمت از فیلمنامه به نگارش درآمده است. قصه با یک خط اصلی در کل مجموعه شکل می گیرد اما در هر اپیزود داستان به اتمام می رسد.
نویسنده سریال «پایتخت۱»، مجموعه «دنگ و فنگ روزگار» را دارای تم طنز اجتماعی رئالیستی دانست و درباره ایده اصلی این سریال اظهار کرد: مشاغلی هستند که ناخودآگاه با مردم در مراوده اند و مردم در بخشی از اطلاعات و اسرار زندگی خود را در اختیار صاحبان این مشاغل قرار می دهند، همچون معمار، شیشه بر، تعمیرکار و... که به خانه مردم می آیند و در جریان برخی مسایل قرار می گیرند. این دیدگاه باعث شد تا ایده ورود به داستان خانواده این سریال به گونه ای متفاوت در ذهنم شکل بگیرد.
وارسته با اشاره به تأکید بر سبک زندگی ایرانی اسلامی در فیلمنامه مجموعه سریال «دنگ و فنگ روزگار» بیان کرد: این مجموعه فضایی خانواده محور دارد و در آن بر حفظ سنت ها و باورهایی که در دوره گذار به مدرنیته کمرنگ شده تاکید شده است. مطالعه کتاب «جامعه شناسی خودمانی» نوشته حسن نراقی درباره رفتارهای اجتماعی- خانوادگی ایرانیان در طراحی قصه کمک کرد و سعی کردم نوعی نقد اجتماعی در سریال وجود داشته باشد.
وی درباره قصه «دنگ و فنگ روزگار» توضیح داد: داستان درباره یک خانواده اهل چالشتر است که حرفه چلنگری دارند و رازی باعث کوچ اجباری آنها به تهران و سکونت در یکی از مناطق بومی و حاشیه ای پایتخت می شود و...
سریال «دنگ و فنگ روزگار» به سرپرستی حسن وارسته به روش کارگاهی با همکاری نویسندگان جوان امیر شاداب، جواد حبیب پور و سولماز غلامی در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه ای در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی به رشته تحریر در می آید.