بجنورد - مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت:۸۳۰ بیمار خاص و صعب العلاج روستایی تحت پوشش کمیته امداد استان نیازمند یاری و کمک خیرین هستند.

عباس اهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تامین، حفظ و ارتقای سلامتی به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی جوامع بشری مطرح است که تاکنون بخش قابل توجهی از منابع مالی در همه کشورها به حوزه بهداشت و درمان اختصاص یافته است.

وی گفت: گسترش بیماری‌ها و به دنبال آن افزایش بیماران به ویژه بیماران خاص و صعب العلاج علاوه بر اینکه با تحمیل هزینه‌های بسیار، اثرات ناخوشایندی برای خانواده بیمار دارد به عنوان عامل مهم تشدید فقر وآسیب‌های اجتماعی نیز محسوب می‌شود.

اهرابی اظهار کرد: براین اساس مراجعه بیماران نیازمند نیز به نهادهای حمایتی بیشتر خواهد شد.

وی گفت: به منظور پیشگیری از فقر، کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع بخشی از نیاز بیماران نیازمند، خیرین و افراد نیکوکار نیز به طور جدی و بیش از پیش وارد عرصه شوند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به وجود هزار و ۳۷۰ بیمار خاص وصعب العلاج روستایی و شهری در خراسان شمالی افزود: این بیماران، نیازمند یاری خیرین برای تامین هزینه‌های درمانی خود هستند.

وی گفت: کمیته امداد استان هزینه بیمه درمانی ۴۰ بیمار خاص و ۵۰۰ بیمار صعب العلاج شهری و ۳۰ بیمار خاص و ۸۰۰ بیمار روستایی نیازمند را پرداخت می‌کند.

اهرابی افزود: به علت محدودیت‌های منابع مالی و روند روبه رشد هزینه‌های درمان، کمیته امداد خراسان شمالی بخشی از هزینه‌های بیماران نیازمند را با اجرای طرح شفا و مشارکت مردم نیکوکار استان تامین می‌کند.

وی تصریح کرد: وجود فقر تحمل رنج بیماری‌ها را به ویژه برای بیماران نیازمند بسیار سخت و طاقت فرسا می‌سازد.

مدیرکل کمیته امداد استان نقش جامعه پزشکی را نیز بیش از سایر اقشار در جلوگیری از آسیب‌های ناشی از بیماری‌های صعب العلاج موثر دانست و افزود: با توجه به اشراف علمی، ارتباط با بیماران و خانواده‌های آنان و مطلع بودن جامعه پزشکی از هزینه‌های بالای بیماری‌های صعب العلاج می‌توانند به عنوان زکات مال و علم خود در پیشگیری از آسیب‌های این بیماری‌ها و کمک به بیماران نیازمند نقش داشته باشند.

وی گفت: جامعه پزشکی علاوه بر مسئولیت‌های شغلی و درمان بیماری می‌توانند با کمک‌های مالی یاری گر بیماران نیازمند تحت پوشش کمیته امداد استان به ویژه بیماران صعب العلاج روستایی باشند.

به گفته اهرابی این اقدام جامعه پزشکی الگویی برای سایر افراد جامعه نیز خواهد بود.