زنجان- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گفت: مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات نشانه اعتماد مردم به‌نظام جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی خاتمی ظهر پنجشنبه در جلسه  شورای اداری به عملکرد خوب دستگاه‌های اجرایی در اقامه نماز جماعت در استان زنجان اشاره کرد و افزود: کسب این موفقیت باید در سال جاری‌های آینده افزون‌تر شود.

وی اظهار کرد: نماز آخرین توصیه پیامبران بوده است و در این میان توجه به برگزاری نماز در ادارات ضروری است چراکه کسی که نسبت به نماز احساس مسئولیت بکند و نماز را مهم بداند در انجام کارهای خود هم موفق بوده و نشانه می‌دهد فرد مدیریت لازم را دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گفت: اگر در دستگاه اجرایی نماز باشکوه برگزار نشود کلیه این کوتاهی‌ها به مدیر ارشد دستگاه اجرایی برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه دو انتخابات حساس و مهم در پیش رو است، تأکید کرد: در جهان هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند مردم‌سالاری دینی همچون ایران دارد چراکه در انتخابات تمام ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مردم نقش دارند.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری در همه منویات خود حق‌الناس را بیان می‌کنند که تاکنون این مهم در انتخابات گذشته رعایت شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان بابیان اینکه مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید دارند، گفت: رهبری حضور پرشور مردم در انتخابات را مظهر استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانند و با این حضور مردم اعتماد خود را از نظام نشان می‌دهند.

وی افزود: در برگزاری انتخابات باشکوه در استان باید دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام خاتمی بابیان اینکه همه آحاد سیاسی باید پیرو و مطیع ولایت فقیه باشند گفت: بنده خطی که را که مقام معظم رهبری فرموده‌اند را معیار قرار داده‌ام.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گفت: الفبای دیپلماسی قواعدی دارد و در بعضی مواقع حساسیت‌های عوامانه‌ای رخ می‌دهد که رفتار درستی نسبت به برخی عملکردهای مسئولان نیست و باید این نگرش اصلاح شود.

حمله به سفارتخانه عربستان کار درستی نبود

حجت الاسلام خاتمی به شهادت آیت‌الله نمر باقر النمر اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها و صداوسیما شهادت این شخصیت برجسته را به خوبی منعکس کردند و مطالب را خوب بیان کردند.

و ی افزود: تردیدی نیست که عربستان در ضربه زدن اقتصادی به ایران پیشتاز است و از پیروزی انقلاب اسلامی دلخور و ناراحت است، شکی نیست و همه جهانیان آگاه هستند که سرمایه‌گذار اصلی تروریست‌ها در منطقه، رژیم آل سعود است اما با تمام این وجود حمله به سفارت این کشور از سوی ایرانیان اقدام درستی نبود.

حجت‌الاسلام خاتمی تصریح کرد: امروز خاک‌ریز و خطر مقدم ایران در جنگ با آمریکا سوریه و عراق است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گفت: باوجود اعدام بیش از ۴۰ نفر از شیعیان طی یک روز از سوی آل سعود، هیچ‌یک از نهادها و سازمان‌های مدعی حقوق بشر اعتراضی نکردند درحالی‌که بارها این سازمان‌ها نسبت به اعدام یک قاچاقچی مواد مخدر که همراه با یک تن انواع مخدر دستگیرشده نسبت به رعایت نکردن حقوق بشر اعتراض می‌کنند ولی این کشتار ظالمانه از سوی حکومت سعودی سکوت سازمان‌ها را  به دنبال داشت.

حجت الاسلام خاتمی تأکید کرد: در هیچ جای جهان توجیهی برای رفتار و عملکرد وحشیانه آل سعود وجود ندارد ولی بااین‌وجود نباید به سفارت این کشور در ایران مورد تعرض قرار می‌گرفت.