آيت الله حائري شيرازي روز گذشته در نشست زيبايي شناسي قرآن گفت: بر اساس معيارهاي زيباشناختي، قرآن در اوج جاذبه و زيبايي است و به راحتي نمي توان اين كتاب آسماني را به زبان ديگري برگرداند.

به گزارش خبرگزاري مهر آيت الله محي الدين حائري شيرازي در نخستين نشست علمي - پژوهشي زيباشناسي قرآن، زيبائي شناسي هنرها با اشاره به اعجاز  قرآن گفت: قرآن هم در ظاهر و هم در محتوا ، فوق طاقت بشري است و مطالعه متعلقات سبعه ما را با زيبائي ظاهري قرآن آشناتر مي كند و از اين رو است كه آشنايان با متعلقات به محض شنيدن قرآن، آن را به عنوان كتابي مقدس پذيرفتند.

وي با اشاره به مناسبات ديوان حافظ با قرآن، گفت: بسياري از مطالبي كه در قرآن و حديث به آن اشاره شده در شعر حافظ نيز آمده است، از طرفي قرآن بدون تكلف سخن مي گويد و زيبائي آن در همين است، حافظ نيز همين گونه شعر مي سرايد و رمز ماندگاري شعر وي در اين نكته است.

وي در ادامه يادآور شد: بر اساس معيارهاي زيباشناختي، قرآن در اوج جاذبه و زيبائي است و به راحتي نمي توان اين كتاب آسماني را به زبان ديگري برگرداند.

همچنين دكتر محمد تقي سبحاني، رئيس پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي گفت: قرآن سمبل دين اسلام است و زيبائي هسته  اصلي هنر و هنر و دين همواره يار و همراه هم بوده و هستند.

نخستين "نشست زيبائي شناسي قرآن، زيبائي شناسي هنرها" ، يكشنبه 21 اسفند ماه به همت مركز مطالعات هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و پژوهشگاه  علوم و فرهنگ اسلامي در حوزه علميه قم برگزار شد.