معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اعلام کرد در جلسه امروز سینماگران با رییس دادسرای فرهنگ و رسانه راهکاری مسدود کردن راه سوءاستفاده شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران به بحث گذاشته شد.

حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره حضور جمعی از تهیه کنندگان سینمای ایران در دادسرای فرهنگ و رسانه که صبح امروز شنبه ۲۶ دی ماه اتفاق افتاد به خبرنگار مهر گفت: حضور سینماگران در دادسرای فرهنگ و رسانه بر اساس دعوتی برای یک گفتگو بود و مجموع مباحث در فضایی محترمانه بین سینماگران و آقای قطبی رئیس دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح شد.

وی ادامه داد: یکی از سرفصل های این جلسه بررسی نقش شبکه های معاند ماهواره ای و پخش تیزر فیلم های روز سینما و همچنین جذب بازیگران سینما و تلویزیون برای حضور در شبکه های ماهواره ای بود که مسائل مختلف پیرامون این دو موضوع توسط سینماگران حاضر و نماینده دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح شد.

ایل بیگی تاکید کرد: به اعتقاد من یکی از ویژگی های مثبت این جلسه تکریم هنرمندان و صیانت از فرهنگ و هنر به ویژه هنر سینما بود. دعوت از تهیه کنندگان سینمای ایران به دادسرای فرهنگ و رسانه در فضایی محترمانه بود و سینماگران مسائل حقوقی خود از جمله مشکلات موجود در حوزه تبلیغ و اکران را نیز مطرح کردند.

وی عنوان کرد: از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه مساله پخش نکردن تیزر فیلم های سینما توسط صدا و سیما، بالا بودن هزینه تبلیغات شهری و سلیقه ای برخورد کردن مسئولان در پخش تیزرهای تبلیغاتی بود. سینماگران حاضر با طرح این مسائل از دادسرای فرهنگ و رسانه درخواست کمک کردند تا به امورات حقوقی آثار سینمای ایران در حوزه پخش و اکران رسیدگی کند.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی یادآور شد: همچنین رئیس دادسرای فرهنگ و رسانه درباره پیشگیری از آسیب های موجود صحبت و تاکید کرد که برخلاف اعلام رسانه ها جلسه امروز به هیچ عنوان احضاریه سینماگران نبوده است چراکه هدف برقراری تعامل با اهالی سینما بوده است و در نهایت از تهیه کنندگان و پخش کننده های سینمای ایران خواست که شرایط سوء استفاده از دستاوردهای سینمای ایران را برای شبکه های ماهواره ای فراهم نکنند.

وی درباره همکاری‌های این دادسرا و سازمان سینمایی در آینده گفت: ارتباط خوب بین قوه قضاییه و دادسرای ویژه فرهنگ و رسانه برقرار است و رئیس سازمان سینمایی هم پیگیر مسائل حقوقی هنرمندان است و به نظرمن تاکنون ارتباط خوب و دوستانه برقرار بوده است.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در پایان متذکر شد: امیدوارم نقش تعاملی سینماگران و قوه قضائیه در جهت صیانت از حوزه فرهنگ و هنر پررنگ‌تر شود همچنین از سوی دیگر نهادهایی چون سازمان صدا و سیما و شهرداری تهران هم به تهیه کنندگان کمک کنند تا سینمای ایران فضای مناسب برای تبلیغ آثار خود داشته باشند. در واقع این تعامل باعث قطع بهره برداری و سودجویی شبکه های ماهواره ای از محصولات سینمای ایران می شود.