« نواز شریف» نخست وزیر پاکستان که برای حل و فصل تنش بوجود آمده بین ایران و عربستان به ریاض سفر کرده است با « ملک سلمان» پادشاه عربستان دیدار و ملاقات کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از « اکسپرس نیوز»، « نواز شریف » نخست وزیر و « راحیل شریف» فرمانده ستاد مشترک ارتش پاکستان که برای سفری یکروزه به ریاض سفر کرده اند با « ملک سلمان» پادشاه عربستان دیدار و گفتگو کردند.

استاندار ریاض در فرودگاه شهر ریاض از نواز شریف و هیئت همراه استقبال رسمی به عمل آورد. نواز شریف با استاندار ریاض دیدار و ملاقات انجام داد  هر دو درباره مسایل مورد علاقه با هم به گفتگو پرداختند.

نواز شریف پس از درخواست تمام احزاب سیاسی و مذهبی در پاکستان برای برقراری صلح و آشتی بین ایران و عربستان پس از تنش بوجد آمده بین این دو کشور به ریاض سفر کرده است و در تلاش برای حل و فصل مسالمت آمیز این مسئله است.

«طارق فاطمی» دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان نیز در این سفر سران پاکستان را همراهی می کند. نواز شریف در ضیافت نهار پادشاه عربستان نیز شرکت کرد.

لازم به ذکر است  قبل از این دیدار « راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش پاکستان با «محمد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان دیدار و در مورد مسائل خاورمیانه و منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند. راحیل شریف د راین دیدار ضمن تاکید بر بهبود روابط تهران- ریاض بیان داشت که تنش ایران و عربستان سبب تضعیف امت اسلامی و ایجاد تفرقه بین مذاهب می گردد.

نواز شریف و راحیل شریف، فردا ( ۲۹ دی) ۹صبح راهی تهران می شوند و در این سفر با «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران دیدار و گفتگو می کنند.