«خواجه محد آصف» وزیر دفاع پاکستان گفت: در سفر «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان به ریاض، پادشاه عربستان نقش میانجیگری پاکستان در برقراری صلح بین دو کشور ایران و عربستان را ستود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اکسپرس نیوز»، « خواجه محمد آصف» وزیر خارجه پاکستان در پارلمان این کشور گفت: در سفر «نواز شریف» نخست وزیر و «راحیل شریف» به عربستان سعودی «ملک سلمان» پادشاه این کشور نقش پاکستان را در حل و فصل تنش بوجود آمده بین ایران و عربستان مثبت ارزیابی کرد و از درخواست اسلام آباد برای حل و فصل مسالمت آمیز این مسئله استقبال کرد. 

وی در ادامه افزود: ما امیدواریم اسلام آباد بتواند نقش خود را در برقراری صلح بین ایران و عربستان بخوبی ایفا نماید. از طرفی ما امید داریم که تلاش پاکستان در ایران نیز نتیجه مثبتی داشته باشد و بین دو کشور اسلامی صلح برقرار شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما از ائتلاف ضد تروریسم به رهبری عربستان حمایت می کنیم. این ائتلاف به منظور نشان دادن اتحاد دنیای اسلام در مقابل تروریسم است. این ائتلاف بر علیه کشور خاصی نیست.

لازم به ذکر است نواز شریف نخست وزیر و «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان به منظور کاهش تنش بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی دیروز به ریاض سفر کرده و با «ملک سلمان» و دیگر مقامات سیاسی و نظامی این کشور دیدار و ملاقات کردند. امروز نیز نواز شریف و راحیل شریف وارد تهران شدند و با «حسن روحانی» رئیس جمهور کشورمان و وزیر دفاع دیدار و گفتگو کردند.